Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Sexologisk Klinik, Rigshospitalet, Tillid eller Mistillid?

Redigeret 16 august, 2013, 10:11 i Åben debat om sex
Mig bekendt betragtes det som noget helt grundlæggende, at der skal være tillid mellem læge og patient.
På det sexologiske område er dette antagelig af særlig stor betydning, da dette emne normalt er omgivet med en del blufærdighed. Det samme gælder i noget grad vaner ved toiletbesøg mv.
Således har nogle transpersoner på Nettet givet udtryk for, at deres grænser er blevet overskredet, når Ellids Kristensen har spurgt, om vedkommende står op eller sidder ned, når man tisser. Dette eksempel viser blot, at der ikke er opbygget gensidig tillid i tilstrækkelig grad.
Som tidligere nævnt har jeg deltaget i 29 konsultationer fordelt på 17 måneder. Jeg har i denne periode været i kontakt med 5 behandlere. Til min store forundring, må jeg efterfølgende erkende,
at kun 2 ud af de 5 behandlere var i stand til at opbygge det tillidsforhold, som er en forudsætning for en egentlig behandling.
Med venlig hilsen
Claus 2606

Kommentarer

  • Og??
    Hvor vil du hen med det spm?
    Du bør nok uddybe hvad du vil diskutere for at få noge tilbagemeldinger.
  • Jeg tilslutter mig Sim. Du skriver f.eks. "som nævnt" - Som nævnt hvor?

    Du har øjensynligt haft en anden debat om emnet, men hvis du nu vælger at åben en ny - og ikke henvise til tidligere debatter om emnet, så er det jo svært - for ikke at sige umuligt - at ane, hvad du ønsker at debattere.
  • Claus 2606, er du journalist eller igang med en projekt opgave?
    Synes slet ikke din tilkendegivelse giver nogen fornuftig mening, men det er jeg så ikke alene om, så fortæl fortæl.....måske vi andre så kan blive klogere og derpå komme med indlæg/for og modsvar.
    Jeg har selv engang konsulteret sexologisk klinik, men kom nu frem med hvad du er så utilfreds med.
    Mvh
    Sim123
Log in eller Registrér for at kommentere.