Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brækket næsen!

Hej alle sammen, jeg har nogle spørgsmål om brækket næse. Jeg har lige brækket næsen lørdag morgen. Og to så på skadestuen og fik a vide at jeg skulle vente nogle dage til hævelsen var over. Så skulle jeg på Køge hospital Idag torsdag, og få den sat på plads. Jeg fastede fra kl 10 om aften til jeg skulle derover torsdag morgen kl 9:30. Jeg regnede med jeg skulle i narkose, da jeg har fået afvise at lokal bedøvelse gjorde virkelig ondt! Og at jeg skulle ikke overgive mig hvis de prøvede og overtale mig til lokal bedøvelse. Men de sagde de havde vildt travlt den dag, så jeg valgte lokal bedøvelsen. Jeg fik proppet en masse vat op i næsen, med bedøvelse på. Og nogle meget lange vatpinde med bedøvelse på også, og det var virkelig ubehageligt!! For det første kunne jeg smage bedøvelsen, der gjorde at jeg var ved og kaste op! Og det blødte helt vildt fra min næse, det gjorde rigtig ondt. Det skulle jeg så sidde med i 15-20 min. Efter det kom jeg ind til lægen og fik sat næsen på plads. Selve det og få sat den på plads syntes jeg ikke var slemt for mærkede ikke så meget, det var mere bedøvelsen der gjorde vildt ondt! Efter jeg kommet hjem har jeg haft meget ondt i næsen, men det jo også klart når den er blevet sat på plads.. Men jeg er vildt forkølede efter, og det var jeg ikke før. Skal pudse næse hele tiden, og jeg kan slet ikke få luft ud af begge næsebor. Det jeg ville høre var enlig hvordan jeres oplevelser efter i har været i lokal bedøvelse med næsen var. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.