Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bihule operation - hudlomme

Hej med jer

Jeg skriver herinde i dag fordi jeg for et år siden fik foretaget en såkaldt bihulebetændelses operation.

Årsagen var at jeg havde en hudlomme der sad og blokkerede luftvejen for det ene næsebor, og efter en scanning kunne de se at den sad og generede så meget at den skulle fjernes.

En halv time efter operationen, var jeg så uheldig at jeg kom til at nyse så kraftigt at vattamponerne der sad i mine næsebor fløj ud og der blev hurtigt sat to "balloner" op i næsen, som blev fyldt med væske, så blødningen stoppede igen.

(Dette var et uheld og skal ikke skræmme andre væk fra at få foretaget denne operation)

Desværre tror jeg at dette nys har gjort skade efterfølgende. I døgnet efter fik jeg morfin mod smerter i mit ene øre (alla mellemørebetændelse) og jeg havde det virkelig skidt.

Jeg kom hjem og havde nogle bivirkninger som lægerne ikke tager alvorligt.

1. Jeg er blevet overfølsom overfor lavfrekvente lyde (fx en der hoster eller en bil der står i tomgang) - de brummer simpelthen inde i hovedet på mig, så mine trommehinder vibrere og jeg bliver enormt irriteret over det.

2. Jeg har en trykken i hovedet (bag næseryggen, ikke i bihulerne) som forværres kraftigt hvis jeg ligger ned på ryggen og hovedet bliver presset imod puden.

3. Når jeg trækker vejret gennem næsen føles det ofte som hvis en puster mig i næsen eller i øret.

4. Har en fornemmelse af konstant at have influenza, uden at næsen løber. Har den der følelse af at være inde i en glasklokke.

5. Der danner sig slim i mine bihuler, som giver hovedpine, der først forsvinder når slimen er væk. Det er ret frustrerende når jeg ikke kan få slimen ud, men bare kan mærke at den sidder og hober sig op over ganen eller bag næseryggen.

6. Det er som om der går betændelse i det slim jeg har i næsen, men det er ikke konstant.

7. Har lige været igennem 2 x pencilen kur en alm. og en bredspektret. Jeg blev forkølet men endte med at føle det som en betændelsestilstand hvor betændelsen bare ingen ende ville tage, samt mine øre konstant skiftede fra at være alm. til ikke at kunne høre noget. Jeg skyllede konstant næsen med saltvandsspray, hvilket hjalp, men saltvandet lagde sig over ganen, og lagde jeg mig ned, var det som om den først dér løb ud og ned i halsen.

8. Har tilstoppet næse hver dag, uden at kunne pudse den fri.


Hvad pokker gør man når ens læge ikke tager disse symptomer alvorligt? Jeg selv mener at de bør scanne mig for at se om det nys har gjort skade, men det er som om at de ikke mener at en hverdag med hovedpine og en trykken i hovedet er noget der skal tages alvorligt.

Er der andre der har oplevet noget af det samme efter sådan en operation?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg fik fjernet polypper i næsen for 3 år siden (skulle også ha´ haft fjernet nogle der sad længere oppe, og rettet en skæv skillevæg op, men da var jeg allerede fallet i søvn og de nåede ikke at få svar fra mig om det var ok, så det var kun mine polypper der kom væk.

    Efter jeg havde fået fjernet dem, har jeg fået en lugtesans som en sporhund (som min veninde siger) jeg sidder tit på kontoret og må lukke for vinduer pga diesellugt fra trafikken, der rent ud sagt STINKER !!!! fatter simpelthen ikke at andre ikke kan lugte det. Folk griner af mig ude på arbjedet, men ikke desto mindre bliver jeg tit brugt til hvi de er i tvivl om om der lugter af noget.

    Dette betyder desværre også at jeg er blevet mere sensitiv overfor mange lugte, som jeg næsten ikke kan holde ud at lugte til og det kan ngle gange svie i min næse. Tror nu nok din hovedpine skal gå væk med tiden. har du tænkt på om det kan være spændinger fordi du spænder op i nakke og suldre på grund af hovedpine. Jeg har været til en massør/zoneterapeut. Det gjorde underværker. prøv det et par gang, de kan hurtigt sige hvor din hoved stammer fra hvis du fortæller dem hvor du har ondt.

    Håber du får det bedre. Lad høre fra dig

    Bassen
  • Indstillinger
    Hej Bassen

    Pludselig lyder min oversensitivitet overfor lavfrekvente lyde ikke så slemt. Men det er vel egentlig samme irritation i hverdagen. Jeg har ikke selv tænkt over det med dufte/lugte men hey! hils dine kollegaer og sig at de skal være glade for at vi to ikke sidder på samme kontor som dem. Hver gang en bil nærmer sig så.... Haha :) Ork de kunne have det langt værre :D

    Jeg vil få mig en tid hos en Zoneterapeut en af dagene og håber hun kan finde ud af hvor spændingen kommer fra og forhåbentligt fjerne den :)

    Mane tak for respons :)
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har i maj sidste år fået foretaget en bihuleoperation og har nogle af de samme gener som dig. Jeg har dog på fornemmelsen af det er vagus nerven som er blevet beskadiget under operationen. Jeg har også trykken over næseryggen, sammentrækninger i tarmen samt haft problemer med hjertet. Jeg bliver svimmel og har ofte kvalme. Alt dette er kommet efter operationen. Har du fundet ud af hvad du fejler og har det hjulpet med zoneteapi?
    Hilsen Charlotte
Log in eller Registrér for at kommentere.