Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Begynde spiseforstyrrelse?

Redigeret 22 september, 2013, 11:30 i Anoreksi
Hej, håber i kan hjælpe mig!
Jeg har tabt mig 2-3 kilo, ved at løbe, spise mindre og mere sundt. Da jeg begyndte vejede jeg 45,5 idag vejer jeg 42,8 og jeg er 158 høj. Og jeg er slet ikke tilfreds med min krop i nu! Vil gerne ned og veje 40 kilo. Men efter jeg er begyndt at tabe mig, er jeg meget træt og sover meget, har ingen energi til noget, fryser tit, har heller ikke haft min menstruation i 2-3 måneder nu, har tit hovedpine og ondt i maven. Jeg bliver også meget ked af det hvis jeg har spist noget usundt. Syntes også selv jeg er tyk og grim og vejer for meget!

Håber i kan hjælpe mig
Knus en 14 årig pige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Pas på, du er ved at være ude i noget farligt her. Din vægt er helt perfekt, og skal ikke blive lavere.
    Og at din udvikling er gået i stå, er et dårligt tegn (det vil sige tegn på spiseforstyrrelse).
    Men hvis du kommer videre, og stopper med at spise lidt, betyder det ikke at du skal stoppe med motion eller spise helt vildt meget, men spis normalt.

    Bare... Pas meget på. Hvis du kommer for langt ud, vil du fortryde det resten af dit liv!
  • Indstillinger
    Jeg har slået din BMI op, og du er undervægtig. En normal BMI er mellem 18,5 og 24,9 og din er helt nede på omkring 16. Så du skal i hvert fald ikke tabe dig mere, det ville være bedre at tage på.

    Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort, men prøv at starte med at snakke med nogen om det, og få noget hjælp på at se hvordan du kan leve lidt sundere

    Håber det hjalp lidt :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.