Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det kærestesorg?

Redigeret 1 juli, 2013, 13:36 i Sorg og krise
Min ekskæreste og jeg havde været sammen i 3 år og 6 mdr. (det længste forhold jeg har haft), da vi gik fra hinanden for 10 dage siden. Vi boede sammen i lidt over 1 år.
2-3 dage efter vi/jeg havde slået op begyndte jeg at mærke til svimmelhed, ondt i maven, føler mig træt indimellem, ikke rigtig noget appetit, trist, ked af det, mere irritabel (blir' lettere irriteret på mig selv) og kan ikke forholde mig til at skal være alene/single igen.
Har også hukommelsesbesvær - f.eks. kan jeg få noget at vide og glemme det. Jeg kan tænke på noget jeg vil gøre eller noget jeg skal huske, men glemmer det. Har nedsat humoristisk sans - kan se/høre noget er lidt sjovt, men griner/ smiler ikke meget af det.

Vedr. mavesmerter kan jeg også få lidt ondt i maven, og blive lidt nervøs ved at skal på arbejde (er i praktik i Jysk).
Før når jeg fik arbejdsopgaver: Tænker "Jubii noget at lave/give mig til".
Nu når jeg får arbejdsopgaver: Tænker "Kan jeg nå at blive færdig med det" - føler ikke jeg kan overskue at få flere opgaver at vide på engang.

Har også haft lidt søvnproblemer. Har været to nætter hvor jeg havde svært ved at falde i søvn, og ikke fik meget søvn. Der har været 4 dage hvor jeg har været ked af det og grædt (ikke 4 dage lige efter hinanden).

Kan det være symptomer på kærestesorg eller kan der også være noget andet galt? Og hvis det er kærestesorg/hjertesorg hvor længe går man så og har det så skidt? Det påvirker mig også på arbejdet sådan som jeg går og har det, og har nogle meget forstående kollegaer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    kæreste sorg ---hvem gjorde det forbi ----du er vel ked af at jeres forhold ikke holdt ----måske er du ved at blive lidt deprimeret ----det er vel altid tomt når et forhold slutter ----hvor længe du har det sådan som du har det ---kan der vel ikke sættes tid på
  • Indstillinger
    Det var mig som ikke ville mere, men ekskæresten kunne godt forstå jeg ikke ville mere og hvorfor. Så vi er skiltes som venner, men derfor kan man (jeg) da godt få det skidt og de symptomer jeg nævner (både fysisk og psykisk).

    Nej er ikke fordi jeg er ked af forholdet ikke holdt. Jeg er ked af at jeg nu skal være single og bo alene igen, og sidst jeg var single og boede alene er 4 år siden! Så det er ret underligt.. og også at der nu er så stille i lejligheden, og ikke nogen at snakke med når jeg kommer hjem fra jobbet i Jysk :(

    Ja måske det er pga. jeg er lidt deprimeret, trist eller nedtrykt jeg har det sådan som jeg har det. Har haft det sådan i snart 3 uger, men nu er det trods alt ved at blive lidt bedre.
  • Indstillinger
    Når man har lavet så længe sammen, som I har, så er det ret naturligt, at man sørger, når man går fra hinanden. Også selv om det var dig, der gik og også selv om du er afklaret med situationen. Og egentlig er det vel meget godt, for var du ikke påvirket og ked af det, så ville din tid sammen med din kæreste jo være spildt. Så du er nok nødt til at indstille dig på, at det tager noget tid, før du er oven på igen, men at det er helt naturligt, det du oplever.
    I f.h.t. dit arbejde, så synes jeg, du skal gøre det til din trykke og faste base. Derfor skal du tvinge dig selv til at glæde dig til at komme af sted hver dag, og at du med glæde tager imod arbejdsopgaverne. Man bestemmer i en vis udstrækning selv, hvad man tænker, så du kan godt vende det negative til noget positivt. Det er også vigtigt, fordi din tristhed og negativitet kan aflæses af andre, og det er de færreste arbejdspladser, hvor ens privatliv må have indflydelse på end arbejde. Du får jo ikke mindre i løn, fordi du er ulykkelig og derfor laver mindre eller laver tingene uden engagement.
    Og husk så: Lykken er ikke en station, man rejser til, men det er selve rejsen. Så forsøg at finde alle de gode ting og acceptere, at du samtidig er trist og ked af det, fordi noget, der startede så godt, endte så skidt.
Log in eller Registrér for at kommentere.