Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp omkring HUSK fibre

Redigeret 5 juli, 2013, 11:01 i Irriteret tyktarm
jeg er 19 år og har kæmpet længe med en rigtig oppustet mave og smerter i maven, der hvor endetarmen ligger, så jeg har besluttet og købe HUSk fibre og har nu brugt det i 5 dage, min mave blev helt flad allerede efter halvanden dag og jeg har været så glad for endelig og have min rigtige mave igen. men jeg har skulle på toilet mindst 5 gange om dagen, og her den 4. dag har jeg haft hvid afføring og nu her den 5. dag har jeg lyserrødt "pletter" i min afføring????? jeg har det virkelig skidt lige nu, som om jeg har en virus og det føles som om jeg er på vej til at have tynd mave, nogen der har samme oplevelser med HUSK??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvid afførring, altså HELT hvid, ses ved galdesten.

    Du har haft forstoppelse og har så fået sat godt gang i maven, det kan afførringen godt blive en hel del lysere af uden at det betyder noget.

    Du kan sagtens have en virus du ikke har kunnet komme af med pga forstoppelsen. Men sandsynligvis skyldes det at du har fået ubalance i dit blods saltindhold fordi din afførring nu passerer hurtigere og du skulle tømmes.

    Tag et par saltstænger og drik et glas cola og se om det ikke hjælper på det.

    Det lyder som en udrensning du har haft brug for, istedet for at tage HUSK burde du nok se på din kost. Får du rugbrød og grøntsager nok?

    Får du motion nok? Væske?
  • Indstillinger
    altså jeg får rugbrød og væske nok, da jeg fik har læst at hvis jeg ikke drikker 2 liter om dagen når jeg tager HUSK, ville jeg med stor sandsyndlighed for forstoppelse. Men nej jeg hverken motioner eller spiser grønsager desværre, men jeg arbejder som kokkeelev og der kan jeg hurtig have gået 10 km på sådan en 12 timers vagt, så det kan vel også tælle som en form for motion?

    Men er glad for at hører at det ikke er værre end det, bliver bare overrasket over at sådan noget pulver kan gøre så meget ved ens krop, og frygtet bare at den måske ikke gjorde noget godt siden den reageret så voldsomt. :)
  • Indstillinger
    Kære lidelsesfæller,
    jeg kan ikke forstå, at der ikke er flere af jer, der nævner motion som virksom behandling. Nu har jeg ikke selv lidt af diarre, men meget af skjult forstoppelse, smerter, rumlen og ikke mindst den rædselsfulde følelse af at være oppustet.
    Jeg er nået frem til at færre mælkeprodukter, mindre hvede, mere grønt og meget, meget mere motion er vejen frem. Og der taler jeg ikke om en løbetur om ugen, men om en halv times hård motion om dagen. Løbe, cykle op ad bakke, mavebøjninger i massevis, styrketræning, englehop - og hellere lidt motion, hvor jeg rigtig går til den end meget, hvor jeg skåner mig selv.
    For mig hjælper det VIRKELIG meget. Hver gang symptomerne kommer snigende, så skynder jeg mig at lave 50 mavebøjninger og drikke et stort glas vand - og så ved jeg, at jeg straks skal planlægge en ordentlig løbetur eller en tur i træningscenter. Det er helt sikkert ikke det, man har mest lyst til, når man har ondt i maven. Men jeg er begyndt at spotte symptomerne så tidligt, at de sjældent når at blive slemme. På den måde kan jeg også godt tåle lidt mælk og hvede, selv om mælk stopper ad helvede til, og hvede laver maven om til en kæmpe ballon.
    Rådet er hermed givet videre!
Log in eller Registrér for at kommentere.