Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nervebetændelse?

Redigeret 6 august, 2015, 08:27 i Sjældne sygdomme
Hejsa. For tiden har jeg haft nogle underlige smerter.
For få uger siden, så startede jeg at kunne mærke en trang til at knække ledene i både finger og tæer, det udviklede sig hurtigt til at jeg begyndte at få ondt pegefingrene, og de blev stive. Nu føler jeg at de fleste mine fingre er blevet stive. Lige en liste:
- Pludselige smerter og stikken i arme
- 'Ømme' muskler i overarmene.
- Ubehag når jeg stillte mig på tæer, så fik jeg ondt i benene men det er væk nu.
- Pludselige svage og skarpe prikken og stikken i ovenstående arme, ben og fødder.
-Sidste nat da jeg skulle i seng, føltes det som om nogen var i gang med at prikke mig nåle i fodsålene, der gjorde at jeg reagerede med ufrivillige trækninger i fødderne.
- Vågnede op en morgen med smerter i håndryg. Det føltes som om den var blevet klemt i løbet af natten.
- Føler at det ikke er helt det samme at 'navigere' rundt på en måde.
- Ufrivillege små trækninger i musklerne på benene nogle gange.
- Pludselig stikken i hals (musklerne?)
- (Kun den ene lymfeknude er føles hævet og har været i nogle uger nu.
- Øm i halsen og strålende smerter i øre og svie i næsen)
Smertene går længere og længere op.

Det er så det jeg har oplevet mh. til de dele af kroppen. Jeg kunne ikke forstille mig hvad det kunne være, indtil at jeg fik en ide at det kunne være nervene og fandt frem til at det var noget der rent faktisk hed nervebetændelse istedet for noget med musklerne, da mine muskler er sådan som ikke ømme ved at man massagerer den. Kun alleøverst i nedenuner i overarmen. Men jeg ved også, at denne sygdom eller hvad det er sjældent opstår ude af det blå.. Derfor er jeg begyndt at være bange for at mine nyrer ikke har det helt fantastisk, der evt. kunne være årsag (HVIS der overhovedet er noget.) For jeg er kommet til at have en periode i et par måneder hvor jeg drak op til 6-8L vand om dagen pga. tørste. (Jo, jeg ved godt nu at det kan faktisk forårsage død, koma og skade i organer) Derfor er jeg lidt bange om mine nyrer pga.

- for et par dage siden kunne jeg smage pludselig metalsmag i munden
- Sover generalt dårligt
- Smerter i brystkasse, øverst, midten og under flankerne (Anderledes end de stress-smerter jeg plejer at have)
- Øm "indeni" maven, i siderne.
- Svimmel, altid træt ligemeget hvor længe jeg sover.
- Lidt kvalme men få gange.
- Generalt mere forvirret end jeg plejer at være

Nogen der kender til det?
Ved ikke om jeg har en grund til at være bange.. Rangt til vagtlægen tidligere i denne uge for at høre om der var sandsynligt at jeg havde kommet til at gøre skade på mine nyrer efter alt det vand-drikkeri, men han fortalte mig at jeg ikke havde nogen grund til at være bange. Skal til at skifte læge på Mandag, da min egen læge flytter længere væk, så det kommer til at gå lille stykke tid inden jeg har mulighed for at snakke med lægen om det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Fandt du nogensinde ud af noget? Jeg har mange af de samme symptomer, og ved heller ikke hvad det er.
  • Indstillinger
    Hej :) Det var en omgang stress. Dælme overraskende hvad det kan gøre mod en..
  • Indstillinger
    jeg ville nok opsøge en alternativ , måske kosten skal ændres. måske kan du ikke tåle gluten eller du mangler måske nogle vitaminer eller mineraler
    disse alternative er værd at prøve. alt tyder på en ubalance i kroppen
  • Indstillinger
    Jeg har også de samme symptomer og har været igennem en masse prøver på rigshospitalet. Det blev konstanteret at jeg havde small fiber neopati. det er det det hedder. Og der er ikke ret meget at gøre ved de smerter i nerverne,da de er urtrolige svære at dulme....... det de mest bruger er gabapentin,lyrica og nogen former for antideprasiv. Jeg håber I kan bruge dette til noget..............
Log in eller Registrér for at kommentere.