Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Internettets betydning for læge-patient-relationen

netdoktornetdoktor admin
Redigeret 5 juli, 2013, 14:24 i Åben debat for mænd
Hej bruger af Netdoktor

Jeg er ved at skrive en artikel om internettets betydning for
læge-patient-relationen. I den forbindelse er jeg meget interesseret i at
høre, hvordan du bruger internettet til at søge informationer om
symptomer, sygdomme mm - fx på netdoktor.dk - og hvordan den viden, du
har tilegnet dig, påvirker konsultationen hos din læge.

Hvis du har lyst til at fortælle - eller først vil høre lidt mere - er
du velkommen til at kontakte mig på jofa@information.dk eller på mobil
27133921.

På forhånd tusind tak!

Jon Faber, Dagbladet Information

(Indlægget er godkendt af Netdoktors redaktion)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg oplever oftest ved lægekonsultationer at lægen kører sit "standard program" dvs. det pt. mest populære præparat til "dagens sygdom". Lægen har ikke større interesse i om der måske er andre præparater som ville være bedre egnet til netop "mig".

    Internetet har ændret dette, idag møder jeg op hos lægen med et klart billede af hvilke præparater der findes og hvilke bivirkninger de har.
    Jeg tager oftest selv afgørelsen om hvilket præparat jeg vil have - naturligvis såfremt det er egnet til netop mine symptomer.
    Jeg oplever et bedre sygdomsforløb ved at "tvinge" lægen til at sparre med mig fremfor bare at være passiv patient.

    Mine foretrukne sider er medicin.dk (den avancerede udgave).
    herefter bruger jeg primært informationer fra udlandet, idet de danske lægemiddelmyndigheder er for løgnagtige og korrupte.
    de informationer jeg henter fra udlandet er oftest omkring bivirkninger og co-eksistens eller alternative præparater. I reglen USA,UK, og DE.
    Jeg prøver at finde ud af hvilket EU-land der har udstedt præparatets markedsføringstilladelse da jeg ikke stoler på ret mange af dem. Information herom kan findes på div. EU-sider.

    Netdoktor er for overfladisk til andet end bare lidt generel information.
Log in eller Registrér for at kommentere.