Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!

Redigeret 20 juni, 2013, 17:40 i Prævention
Jeg er en pige på 15 som havde sin første gang i lørdags med min søde kæreste. Men der er bare det lille problem at han ikke brugte kondom og jeg har aldrig i mit liv taget en p-pille eller brugt nogen anden form for prævention. Min menstruation er aldrig kommet regelmæssigt så nogle gange går der flere måneder før det kommer. Men nu er jeg bange for om jeg er blevet gravid!! Jeg kan ikke rigtig bruge det der med hvis ens menstruation ikke kommer da den jo er så uregelmæssig. Hvad skal jeg gøre? Jeg har ingen anelse så er virkelig på vildspor!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Forbyd da sex hvis han ikke bruger kondom.. Tag styr på det selv. Ellers ha altid et på dig ? Det er ikke kun drengens ansvar at have kondom i den alder.

    Og hvis han brokker sig over at du ikke vil uden, så slå op med ham :P Så han ikke det værd!
  • Indstillinger
    Men hvordan skal jeg vide hvis min menstruation udebliver når den er så uregelmæssig? (Jeg havde det sidstegang for et halvt år siden)?
    Og jeg ved godt at både ham og jeg skulle have tænkt på prævention men det var helt uforberedt så ingen af os havde nået at købe kondom.
  • Indstillinger
    Bed din mor om penge til en fortrydelsespille. Få så en grundig snak med hende om at betale for prævention. Så er du fri for at gå og være så nervøs. Held og lykke fremover med din søde kæreste :-)
  • Indstillinger
    Tak for de gode råd! I har hjulpet meget :)
  • Indstillinger
    Hej unge pige.

    Dejligt at du har fået en sød kæreste.

    Men du bliver altså nødt til at passe på dig selv, forstår ikke at du slet ikke har tænkt på prævention. Bliver en smule forundret over denne ligegyldige holdning over for hvad ubeskyttet sex kan føre til i værste tilfælde.

    Graviditet, kønsygdomme hvor nogle af dem kan medføre at du ikke kan få børn.

    Tænkt hvis du blev gravid, og skulle overveje abort. Abort er en alvorlig sag, hvor mange kvinder får det psykisk dårligt i kortere eller længere tid. Nogle fortryder aborten.


    Prøv at undgå at komme i den situation igen, hvor du vil gå og frygte en graviditet. Ingen præventions former er 100 % sikre.

    Og bare fordi man har en kæreste behøver man altså ikke gå i seng med ham, og især når du er så ung.
    Nyd din ungdom, lav en masse sjove ting med din kæreste, men vent med sex. Synes du er al for ung.
    Og hvis kæresten ikke vil vente er han ikke værd at vente på.

    Snak med din mor, synes hun burde vide at du har haft sex, for som jeg kan se er der vidst glippet noget vigtig information fra mor til datter.

    Pas på dig selv, ingen andre gør det.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    Hej søde! Jeg var også 15 da jeg første gang var sammen med min daværende kæreste og vi " glemte " også at bruge noget og da han også var helt ny i det havet han ikke helt styr på det så har kom op i mig ! Jeg ringet til lægen og fik noget fortrydelses piller! Men de skal tages inde 72 timer mener jeg!
    Vent ca 4 ugen og tage der efter en test! Hvis du er gravid har du jo noget at tænke over om du vil ha det ikke ej! Der findes 2 former for abort en medicinsk og en kirurgisk! Har selv for nyligt været igemmen en medicinsk! Jeg har i dag 2 dejlig unger og er blevet gravid med p - stav så derfor valgte vi at få det fjernet ! Og det har jeg det helt ok med.! Med venlig hilsen og held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.