Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Antibiotika og kønssygdomme

Jeg var i fredags inde og blive testet for klamydia, gonoré, hepatitis B, syfilis og HIV. Inden jeg blev undersøgt fik jeg en del spørgsmål og fandt først ud af at jeg havde svaret forkert på et af dem da jeg var kommet hjem.
For 3 uger siden (24.maj) havde jeg taget den sidste pille for antibiotika for mellemørebetændelse. Jeg fik stillet spørgsmålet om jeg havde fået antibiotika indenfor de sidste 4 uger. Da jeg ikke vidste at jeg havde fået antibiotika, så svarede jeg bare nej. Men jeg havde taget det indenfor de 4 uger. Har det nogen betydning for nogen af de ovennævnte kønssygdomme som jeg har nævnt? Hvis ja, skal jeg så testes for alle de ovenstående kønssygdomme igen? Håber der er nogen som kan hjælpe.
Mvh
Flowerpowerpigen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er altså mange gange nemmere, at du lige ringer til din læge og spørger der.

    Det kan måske have betydning alt afhængigt af, hvad det præcis har været for et antibiotikum, du har fået.

    Nogle kan måske fortælle dette eller hint her - men hvad du præcis har fået og hvilken dosis gælder jo kun for dig.

    Det kan være, det er nok, at du ringer og siger det til sekretæren, der så kan spørge lægen. Det er således nok ikke nødvendigt, at du skal sidde i telefonkø der mellem 8 og 9 om morgenen, hvor lægen tager akutopkald.
Log in eller Registrér for at kommentere.