Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mangel på lyst til sex

Redigeret 19 juni, 2013, 03:35 i Samliv
Hej.
Jeg er en kvinde på 22 som har været sammen med min kæreste i et års tid nu.. Vi er gravide og meget glade for hinanden..
Men jeg mangler lysten til sex.. Ved godt det er meget normalt når man er gravid men har altid haft det sådan.. Når jeg har været sammen med den samme person i 3-4 måneder så forsvinder min lyst til sex..

Føler ikke jeg har behov for det og får ikke noget ud af det da jeg aldrig har fået en orgsme så vidt jeg ved..
Aner hverken fra eller til, men det påvirker ham rigtig meget at jeg ikke rigtig har lyst til ham..

Sex for mig betyder ikke så meget.. Jeg er mere til putten og kramme osv..

Håber virkelig nogle af jer har nogle forslag for er helt på bar bund.. Spørg endelig hvis i føler i mangler mere info

Mvh Maja

Kommentarer

  • Indstillinger
    I har været sammen et år, og I har valgt at få barn sammen. Din kæreste må da vide, at du ikke er så vild med sex, men han vil dig alligevel, og det er da dejligt.

    Jeg vil foreslå dig/jer at kontakte en sexolog for noget tyder på, at du har svært ved at slappe ordentligt af og har svært ved at hengive dig, så du netop kan opnå den orgasme.

    Men - det vigtigste er, at du og din kæreste får talt ordentlig om det her sammen - og det skal I gøre før I får det barn, for efter vil der under alle omstændigheder blive vendt op og ned på jeres liv, hvorfor det er af afgørende betydning, at I har fået opbygget en totalt tillid til hinanden og en totalt åbenhed omkring jeres fælles liv.

    Du og I bør søge noget professionel hjælp til det her. Det kan da godt være han er til mere sex end dig - men så skal han have en fuld forståelse for hvorfor - og du skal også have hjælp til at forstå, hvorfor du ikke har den samme lyst.

    Meget kan lade sig gøre, hvis man får talt åbent om tingene - og har søgt og gjort alt for at afhjælpe eventuelle problemer.
  • Indstillinger
    Mange tak for svaret..
    Det har du nok ret i .. Ihvertfald angående barnet..
    Men han føler jo slet ikke jeg elsker ham ordenligt fordi at for ham der er sex = kærlighed og sådan har jeg det på ingen måde.. og har aldrig haft det sådan.. :/
  • Indstillinger
    Han tager fejl, når han tror sex og kærlighed er det samme. Vi har forskellige behov, sådan er det.

    Jeg tabte fuldstændig lysten til sex, da jeg havde født, men jeg turde ikke sige noget dengang. Der gik et halvt år før jeg følte noget igen. Min jeg elskede da min mand alligevel.
Log in eller Registrér for at kommentere.