Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-pille bekymringer

Redigeret 14 juni, 2013, 12:48 i Åben debat for kvinder
Har lige været igennem en tidlig spontan abort (har højest været 4-6 uger henne)
Det var på ingen måde planlagt jeg skulle være gravid - tværtimod, har været på p-piller i over 2år

Udover det psykisk var meget ubehageligt (især fordi min mor tidligere har tabt et barn sent i graviditeten) har min tiltro til mine p-piller i den grad fået et hug!

Jeg er meget bange for at blive gravid (godt nok er jeg 21og i et fast forhold) da jeg ikke synes mit liv lige pt er noget for et barn og tanken om en abort er svær for mig.

Før jeg snakker med min læge om evt skifte beskyttelse ville jeg høre her inde.
Hvad ville i gøre?
Blive på p-pillerne der ellers aldrig har svigtet eller en anden løsning?
Kondom er ikke en mulighed da jeg er allergiker (ingen grund til at provokere energien mere end højest nødvendigt)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ingen prævention er 100% sikkert, som der oftest står på p-pille pakker eller på nettet, at de kun er 99,9% sikre. Du var en af de uheldige og meget få som oplever dette, på trods af, at du er på p-piller.

    Jeg har personligt også en frygt næsten hver måned, omkring graviditet, da det som sagt sker for meget få.

    Hvad jeg gør er, altid at tjekke om jeg f.eks pletbløder, har en øget sult end normalt og generelt "tjekker op" på alle symptomerne på, at man evt. kunne være blevet gravid på trods af p-pillerne. Hvis jeg har en af symptomerne tjekker jeg oftest efter min menstruation, med en graviditets test.

    Jeg forstår at du har mistet tiltro til din prævention, jeg synes personligt du burde snakke med din læge om andre præventions former og så generelt tjekke op med en graviditets test hver måned :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.