Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad skyldes stive fingre?

Redigeret 12 juni, 2013, 05:29 i Håndskader og musearm
Hejsa! :) Siden mandag, har mine arme og fingre begyndt at blive lidt mærkelige.
Min venstra arm startede på at blive lidt slap, og senere om aftenen blev musklerne ømme når jeg luftede armen. Det føles også "forkert" når jeg drejer den, som om jeg kan mærke senerne. Senere begyndte jeg at få brug for at knække ledene i tæer og fingre konstant, selvom de ikke behøvedes at blive knækket så fik jeg følelsen på at de var "stive" og skulle knækkes. De øverste muskler i hånden har været ømme, og jeg var begyndt at mærke smule ubehag eller smerte fra albue ned til håndled.

Den lange finger på venstre føles også mere stiv end da andre og det var en periode hvor tommelfingeren føltes på samme måde.

Nu føles mit håndled også lidt stivt, som om jeg har sat med hånden på comptuer musen hele dagen hvilket jeg ikke har.

I dag er jeg begyndt at få smule stive fingre i højre hånd, føler at den skal knækkes, og selvom jeg knækker den så forsætter de med at være stive. Nogen der har en idé om hvad det kan skyldes?
Log in eller Registrér for at kommentere.