Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vægttab gået i stå

Redigeret 10 juni, 2013, 03:08 i Sund kost
Hej alle. De første 10 kilo gik som smurt, uden jeg rigtig behøvede at dyrke noget motion. Men nu er mit vægttab gået helt i stå. Jeg står stille ved 53,7 kg, og jeg vil gerne ned på 51
Jeg er blevet meget mere aktiv. min uge med motion forløb sådan=

Mandag= Fodbold og stå på rulleskøjter
tirsdag= Ude og løbe 3 km
Onsdag= fodbold og stå på rulleskøjter
torsdag= Ude og løbe 3 km
fredag= løbe 3,5 km + 80 minutter fodbold kamp
Lørdag= Løb jeg 3 km
Søndag= løb jeg 4 km

Og min kost består for det meste af:'

Morgenmad= 100-200 gr. havregryn med rosiner eller a38 cheasy naturel 0,1 procent fedt.

Frokost= En banan, et æble eller begge dele

Aftensmad= Lasagne, pasta med kødsovs eller måske kylling i karry i ret små mængder..

HVAD gør jeg forkert???

Kommentarer

  • Indstillinger
    lotte123lotte123
    Redigeret 10 juni, 2013, 02:55
    Du må godt nok være et meget lille og spinkelt nips, hvis 51 kilo skal være din normalvægt?

    Du dyrker meget motion, og det er da godt nok, men en krop er lige som en motor - den behøver brændstof for at kunne fungere.

    Med så megen motion udvikler du jo muskler, hvilket da er rigtigt godt, men muskler vejer altså.

    Jeg gætter på, at der ikke kan være mange gram overflødigt fedt på dig, så mit forslag er faktisk, at du sørger for at få noget mere at spise, så din krop kan følge med din motion og du derved kan få en harmonisk krop. Det er ikke så vigtigt, hvad vægten viser, men mere hvad spejlet viser.

    Hvis du udpiner din krop nu, hvor du også er i udvikling, så vil du opnå det modsatte resultat - nemlig vægtproblemer hele dit liv.

    Sørg for at få noget professionel vejledning.
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar! :-)
    Jeg har tænkt mig at skære ned på brød, pasta, ris, havregryn og kartofler, da jeg elsker det, men jo godt ved at det ikke gavner noget :-) Er nu heller ikke ret høj (166 cm)...
  • Indstillinger
    Du har allerede nu et bmi på undr 20, hvorfor du under ingen omstændigheder skal tabe dig mere.

    Og de ting du vil skære ned på, er jo netop god brændstof, når du dyrker megen motion.

    Du skal passe på, du ikke får udviklet en spiseforstyrrelse, hvorfor jeg gentager, at du bør søge noget professionel kostvejledning, så du netop får udviklet et kostprogram, der passer til lige netop dig og din krop.
  • Indstillinger
    Hej Emma

    Jeg kan helt tilslutte mig, hvad Lotte siger!

    Den madplan, du beskriver, giver langtfra din krop, hvad den behøver. Du vil komme til at mangle vitaminer og mineraler. Jeg vil råde dig til at spise mange friske grønsager og fisk.

    Søg rådgivning. Det dér går altså ikke.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.