Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Irriterede røde prikker på håndleddet

Redigeret 7 juni, 2013, 13:00 i Åben debat om hud og hår
Hej, jeg vågnede op i går med 2 røde prikker på hvert håndled, næsten samme sted. Natten over har de vokset sig større, og på venstre håndled er der nu en slags vabel oven på det røde område.

Jeg aner ikke hvad det skyldes og hvad det kan defineres som, for jeg har ikke brændt mig, slået mig eller haft noget på armene.

Håber i kan hjælpe
Mvh
Lasse

Kommentarer

  • Indstillinger
    Måske den håndsæbe du bruger om aftenen inden du går i seng...
    Du vasker velhænderne.. Og skyller dem igen... men måske har du fået en dårlig vane med at skylle for dårligt..
    Håndcreme? er det noget du bruger? Håndleddene er sartere end hænderne...
    Og du har ikke noget der dækker helt ned til hænderne? stramme ærmer i pyjamas? så kan det være skyllemiddel i den... og det kan også være fx kattelopper...
  • Indstillinger
    Jeg vasker ikke hænder som sådan bare fordi jeg går i seng, jeg bruger ikke creme, jeg har haft t-shirt på de sidste par dage, og jeg bruger ikke pyjamas.. Vi har heller ikke kat, men hund. Men det er blevet store vabler nu, på størrelse med en lillefingernegl..

    Mvh
  • Indstillinger
    Mon ikke det er et par myggestik. Du kan muligvis reagere allergisk.
  • Indstillinger
    Har gennem livet fået tonsvis af myggestik, uden at få nogen reaktion, kan det så stadig være det?
  • Indstillinger
    Desuden har jeg haft de røde pletter i 2 dage nu, og der er først kommet en stor vabel på hver her i dag.
Log in eller Registrér for at kommentere.