Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jalousi fra begge sider :(

Redigeret 14 februar, 2014, 06:03 i Samliv
Jeg er utrolig glad for min kæreste, ingen tvivl der! Og har det fanatisk med ham.

Dog er der et lille problem - han er meget jaloux og de få gange vi har været oppe og toppes har det været grunden.
Ved at det ikke er min skyld han er jaloux men at det skyldes hans ex og jeg prøver også være så forstående jeg kan. Har slettet mange profiler på debatsider, droppet kontakten til drengevenner og tør ikke gå i byen uden ham af frygt for at han skal blive jaloux.
Selv har han det meget dårligt med det og selvom han er lettet over de ting jeg gør er han også virkelig ked af at jeg ændre så meget for ham.

Selv er jeg dog ikke meget bedre (selvom jeg ikke er jaloux som han er) for mig handler det hele om ex'en.
De var sammen i en god håndfuld år og han var sikker på det var hans livs kærlighed s han så igennem fingre med utroskab og dårlig behandling. Han var knust da hun droppede ham.
Problemet er at vi ligner hinanden utrolig meget!! Jeg er slankere (og meget pænere og sødere siger han) og alle siger jeg har en helt anden personlighed. Alligevel kan jeg bare ikke få ud af hovedet at jeg er hende som han havde ønsket det skulle gå - en stand in. Ved det er dumt men kan ikke slå det ud af hovedet.
Er konstant nervøs for ikke at leve op til forventningerne.

Ved ikke hvordan vi skal løse det her problem - jeg kan sagtens leve med hans jalousi og håber da også den bliver bedre med tiden! Men har en klump i maven ved tanken om det andet og ved ikke om jeg skal snakke det rigtig igennem med ham eller ej.

Håber nogen kan hjælpe lidt for kan ikke snakke med veninderne om det :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Øv at ingen har kommenterede dit indlæg noget før...
    Håber at det er blevet bedre? Kan se at dit indlæg er over 6 mdr. gammelt..:)

    Jeg synes både at det er rigtig sødt og betænksomt af dig at tage SÅ meget hensyn til din partner, men jeg synes også at det er for meget, og jeg tænker at du måske gør ham en bjørnetjeneste ved det.
    For han lærer aldrig at takle sine issues mht jalouxi hvis han ikke kan blive konfronteret med det i sunde situationer, og med sunde situationer mener jeg alm. hvor du fx har en debat side du bruger, det er jo ikke en datingside, og drenge venner er også normalt at have..
    Som jeg læser det lægger du meget bånd på dig selv, og er bange for at du kunne ende ud i pludselig at "hade" ham for det, fordi du føler dig så meget begrænset.
    Han skal kunne klare at du også har et liv udover det du har med ham, og så skal han søge noget hjælp for sin jalouxi. jeg synes det er helt fint hvis du i en periode lægger lidt bånd på dig selv for at hjælpe ham, men kun hvis han
    samtidig får kompetent hjælp fra en psykolog, så det går i den rigtige retning.

    Mht. din egen bekymring om hans x så er det jo også noget du skal arbejde med, ikke at tænke for meget i sammenligninger og om du begår fejl, men bare være den du er, jeg tror ikke at han dumper dig fordi du begår "fejl" og alting ikke er perfekt.
    Måske er du mere optaget af hans X end han selv er ?
    Han er trods alt sammen med dig stadig, uanset om det var hende der droppede ham eller ej.
    Jeg har også haft kærester jeg var meget glad for, jeg er godt nok aldrig blevet droppet, men man kan godt have varme følelser for en x uden at ville tilbage til det el., men bare have det som gode minder.

    Du tænker for meget over hans fortid, du burde i stedet fokusere på jeres nutid og fremtid :)
    Du kan uanset hvad ikke ændre på hvad der er sket dengang, og det skal du acceptere helt ind i dig selv.

    Jeg ved ikke præcist hvordan, men måske et par samtaler med en terapeut og i hvert fald en lang samtale med din partner om alle de følelser og tanker du både har mht. din egen og hans jalouxi.
    Uden kommunikation kommer i ingen vegne...
Log in eller Registrér for at kommentere.