Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Trykken i tennemingen og ned i øjet

Redigeret 7 august, 2013, 09:15 i Åben debat om øjne
Min store dreng tænker, at der er noget i hans hoved, som ikke skal være der.
Han beskriver det sådan:
Jeg er begyndt at tænke over det for ca 3 mdr. siden.
Jeg har i gennemsnit ca. hver 2.-3. dag hvor det trykker i tindingen og ned ved det højre øje. Det mærkes som om det trykker indefra og ud, det strammer og irritere og jeg bliver svimmel og ukoncentreret og det gør ondt i øjet.
Han er begyndt at være bange for at der er noget derinde, som der ikke skal være der.
Han er bange for at komme til læge, bange for ikke at blive taget seriøst, men tænker også, at det er hans egen skyld, hvis der er noget og han kommer for sent med det.

Er der nogen der kender til de symptomer og har en idé om hvad det kan være og hvad der skal gøres?

Jeg tænker, at han skal ind og undersøges ordentligt, måske have taget en skanning, da det virkelig er noget der påvirker ham.

Tak for svar Lisbeth

Luk
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Af en eller anden årsag virker linket ikke, jeg havde lagt ind. Men prøv at Google Trigeminusneuralgi.

    Jeg ved naturligvis ikke om det drejer sig om den slags, men det kunne da tænkes.

    Jeg prøvede et andet sted. http://min.medicin.dk/Sygdomme/Sygdom/146
  • Indstillinger
    havde det været min dreng ---var vi taget til lægen ---det er ikke at spøge med ----han vil ikke ---han skal --helst med god vilje ---

    nu skal jeg ikke gøre jer bange ----men jeg er selv for mange år siden --opereret ---for en anerisme i venstre side af hovedet ----og det startede med de smerter ---og fordi jeg kom i tide ---har jeg ingen men i dag ----

    men hvis der for lang tid --kan den give hjerne blødning ----jeg siger ikke at din søn --fejler det samme ---men få det undersøgt ----nu
  • Indstillinger
    du kan slå det op her på søgesiden ---anurisme--og du kan læse om det
  • Indstillinger
    Gør endelig som solo foreslår. Selv jeg bliver helt nervøs. Noget galt er der jo.
  • Indstillinger
    Tak for svar

    Jeg startede med at skrive præcis det samme, som jeg har skrevet her, til vores læge, men han svarede, at der ikke var grund til at blive skannet, derfor valgte jeg at skrive i debatten her og håber derigennem at få nogle gode svar som jeg kan tage med til lægen.

    Så tak for svar
  • Indstillinger
    solo313 - kan du beskrive de smerter du havde i hovedet?
  • Indstillinger
    Det er sjældent en læge tager noget højtideligt. Mange gange er der vel heller ikke noget særligt i vejen, men andre gange kan der ske grimme ting har jeg oplevet.

    I kunne jo også prøve en øjenlæge. De kan se mange ting inde i øjet. Det er fuldstændig smertefrit, man kigger blot i et apparat.
    Det er bare ment som et forslag, for jeg ved jo intet om, hvad der er galt.
    Jeg havde selv smerter i brystet i ca. 10 år uden lægen ville tage det alvorligt. Jeg blødte endda på hovedpuden om natten. Så min tillid til de praktiserende læger kan ligge på et meget lille sted. Jeg fik hjælp på nettet og har været smertefri i ca. 3 år og bløder ikke mere.

    I kan jo eventuelt selv betale for en scanning, hvis I føler jer mere trygge ved det. Jeg tænker på den lille dreng, der havde slugt et batteri, hvor man end ikke kunne tage et røntgenbillede før han var død.

    ps. Har du læst om Trigeminusneuralgi og sammenlignet.

    Det er ikke nemt, men jeg føler man skal være sin egen læge. Jeg søgte i flere år på nettet før jeg fik løsningen på mit problem. Havde lægen haft god kendskab til medicin kunne jeg have fået hjælpen for længst. I stedet fik jeg kun mistro og ligegyldighed.
  • Indstillinger
    jeg vil besvare indlægget --i morgen ---hvordan det startede med min -Anerisme ---har været i sommerhuset nogle dage --og lige hjem kommet
    hilsen solo313
  • Indstillinger
    mine smerter begyndte i venstre kind ---lidt under øjet --men trak op i øjet og panden
    jeg havde fået en tand rodbehandlet --og troede der var ved at gå betændelse i den tand ----jeg var lige gået på ferie ---og blev ked af hvis jeg skulle have de problemer i min ferie ----
    jeg arbejde den gang på en Røntgen Afdeling ----og tog op på mit arbejde --hvor jeg fik taget et røntgen billede ----

    men det viste ikke at jeg havde en Tanbyld
    jeg blev sendt til en
    Nerolog ---fordi de mente at --det netop var den sygdom som persille nævner ---jeg husker ikke lige hvad den nerve hedder

    men det var det heller ikke
    så jeg blev indlagt ---og fik undersøgt hovedet ---og der fandt de ud af at jeg havde anerisme i venstre side af hovedet ----og den blev fjernet ---jeg ved ikke hvad de gør i dag ---men hos mig skar de et stykke hjerneskal af ---hvor de gik ind og opperede --og syede så det stykke skal på igen ---

    og jeg er så heldig at jeg har intet men af det ----men jeg kender nogen som ikke var så heldig som mig ----de nåede ikke at blive opperet før der gik hul på udposningen ---og de fik hjerne blødning----
  • Indstillinger
    hvis der ikke sker en bedring --vil jeg finde en anden læge ---- jeg ved godt det er så moderne at man skriver til sin læge ---men jeg vil nu tage personlig kontakt ----og jeg ville ikke stoppe før jeg er klar på hvor alvorligt det er med min søn ----
    om jeg så selv skal betale for det ---søg en neroelog
Log in eller Registrér for at kommentere.