Gravid??
Hej
Jeg havde samleje kort tid efter min sidste menstruation. Nu er det den 2 juni og jeg har haft kvalme i en uge. Kan jeg være gravid?? Har læst mig frem ik at man ofte først får kvalme omkring uge 4-5. Og samtidig at det næsten er umuligt at blive gravid ugen efter sin menstruation. :-/ har aldrig prøvet at have en så kraftig kvalme før, så jeg undrer mig.
Jeg havde samleje kort tid efter min sidste menstruation. Nu er det den 2 juni og jeg har haft kvalme i en uge. Kan jeg være gravid?? Har læst mig frem ik at man ofte først får kvalme omkring uge 4-5. Og samtidig at det næsten er umuligt at blive gravid ugen efter sin menstruation. :-/ har aldrig prøvet at have en så kraftig kvalme før, så jeg undrer mig.
Kommentarer
Hvis du har ubeskyttet samleje så risikerer du graviditet - sådan er det.
Nu skriver du hvilken dato, vi har i dag, men ikke noget om, om du er gået over tid.
Hvis tiden for din næste menstruation slet ikke er kommet, så tror jeg ikke på, at du allerede mærker graviditetssymptomer - det kan være nervøsitet, eller noget andet, dog bør du da tage en test, hvis den udebliver, hvis det handler om, at du ikke ønsker graviditet - hvis du gerne vil være gravid, så haster det jo ikke.
Du er altså nødt til at vente til din menstruation eventuelt udebliver - og så tage en test, ingen her kan fortælle dig om du er gravid eller ej.
Du har ret i at perioden lige midt mellem to menstruationer regnes for det sikreste tidspunkt for undfangelse, men det betyder ikke at man så er 100% sikker resten af perioden.
Derfor bør man bruge prævention - hver gang - hvis ikke man ønsker graviditet.