Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid??

Redigeret 2 juni, 2013, 03:05 i Snart gravid
Hej

Jeg havde samleje kort tid efter min sidste menstruation. Nu er det den 2 juni og jeg har haft kvalme i en uge. Kan jeg være gravid?? Har læst mig frem ik at man ofte først får kvalme omkring uge 4-5. Og samtidig at det næsten er umuligt at blive gravid ugen efter sin menstruation. :-/ har aldrig prøvet at have en så kraftig kvalme før, så jeg undrer mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der går rigtigt mange mennesker rundt på denne jord, som bevis på at det med "sikre perioder" alligevel ikke er så sikkert.

    Hvis du har ubeskyttet samleje så risikerer du graviditet - sådan er det.

    Nu skriver du hvilken dato, vi har i dag, men ikke noget om, om du er gået over tid.

    Hvis tiden for din næste menstruation slet ikke er kommet, så tror jeg ikke på, at du allerede mærker graviditetssymptomer - det kan være nervøsitet, eller noget andet, dog bør du da tage en test, hvis den udebliver, hvis det handler om, at du ikke ønsker graviditet - hvis du gerne vil være gravid, så haster det jo ikke.

    Du er altså nødt til at vente til din menstruation eventuelt udebliver - og så tage en test, ingen her kan fortælle dig om du er gravid eller ej.

    Du har ret i at perioden lige midt mellem to menstruationer regnes for det sikreste tidspunkt for undfangelse, men det betyder ikke at man så er 100% sikker resten af perioden.

    Derfor bør man bruge prævention - hver gang - hvis ikke man ønsker graviditet.
Log in eller Registrér for at kommentere.