Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

sygdomme

Hej jeg fik og gav et handjob til en anden mand.

Jeg er nu meget bange for kønssygdomme og går og tænker på det hele tiden og har svært ved at sove.

Jeg har været ved lægen for at blive testet og er testet for klamydia gonorre.
Jeg ved personen jeg var sammen med har haft usikker sex i udlandet og jeg har læst om en masse andre sygdomme som man kan blive smittet med men som er mere hyppige i udlandet. Jeg sagde det derfor til min læge som bare sagde at jeg kunne tage til Århus og blive tjekket der uden henvisning.

Et par af de sygdomme jeg har læst om

Mycoplasma genitalium
Trichomoniasis
Ureaplasma
Lymfogranuloma venereum eller venerisk lymfeknudesvulst(lgv)
hpv
Ulcus molle eller blød chanker

jeg har haft lidt ondt i den ene testikel også og det er en let smerte der kommer og går.

jeg er kun 16 år så ved ikke helt hvad jeg skal gøre.
Kan jeg ikke få det testet ved min læge eller kan jeg gå til en anden læge i horsens ?

Håber på svar tak. :

Kommentarer

  • Hvis din læge ikke mener at kunne undersøge dig for disse ting, så kan en anden læge sikkert heller ikke.
    Man kan heller ikke uden videre gå til en anden læge end den læge man har valgt.
    Så skal man skifte læge og det koster små 200 kr. Jeg ville da også mene det er bedre og mere sikkert at tage til en klinik for kønssygdomme.

    http://www.auh.dk/om+auh/afdelinger/der ... nssygdomme
  • Hvis I kun har brugt hånden på hinanden og ikke blandet væsker, ikke gnedet jeres kønsdele mod hinanden - så er risikoen for overførte sygdomme da ret så lille, men ellers mener jeg som Persille - gå dog til en klinik for kønssygdomme og sørg for at blive undersøgt. Det er kun dig, der ved, hvad der helt præcist er foregået, og hvilken risiko, du har løbet.

    Og husk da så det kondom frem over. Det ER altså det glade vanvid at kaste sig ud i ubeskyttet sex med en, man ikke aner, hvor har været før.

    Var den fornøjelse virkelig al den efterfølgende bekymring værd?
  • Ja, jeg ved godt det var dumt og fortyder også rigtig meget og gøraldrig dette igen.. :(!

    Men min læge sagde også at jeg skulle kontakte den kønssygdoms klinik men problemet er bare jeg er 16 og kan ikke lige komme til Århus.. :(

    Personen jeg var sammen med sagde også han var tjekket men tænkte ikke rigtigt over det før efter. men jeg er blevet testet for Syfilis,hiv,klamydia,gonorre,hepatitis.

    men er også fandens bange for det der hpv..

    Jeg ved godt det var meget meget dumt det behøves man ikke fortælle mig mere men jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal komme videre.
    fordi jeg har en slags skyldfølelse og er bange for at jeg har fået noget der ikke bliver opdaget også det sker noget med mig senere..
  • Det var nu ikke for at slå dig oven i hovedet - mere en "husk det dog nu her efter dags".

    Jeg forstår ikke, hvorfor din læge ikke kan undersøge dig for de ting, men det er der vel en grund til Hvis du har fortalt lægen, hvad der konkret foregik, så er det vel vurderet, at du er godt nok undersøgt - det ved jeg ikke, men du kan vel spørge lægen.

    Men - det kan da vel ikke være så svært endda at tage toget fra Horsens til Århus, hvis du vil sikre dig yderligere? Så vidt jeg kan se, så drejer det sig om en togtur på ½ time.
  • Forstår jeg heller ikke helt at min læge ikke kan undersøge mig for de ting nu når jeg har sagt jeg er bekymret for det :s

    Men en tog tur kunne jeg godt tage men hvad skulle jeg så sige til mine forældre ? de vil jo nok undre sig
  • Jeg ved jo ikke hvilken kontakt, du har til dine forældre, men sandheden går man sjældent galt i byen med.

    Du er 16 år, og det er ikke helt usædvanligt, at man i den alder er begyndt at få lidt seksuel erfaring, så jeg foreslår ganske enkelt, at du fortæller, at du har fået kvajet dig og haft noget ubeskyttet sex, og at du har været ved læge og er blevet tjekket, men kun for noget, og du vil gerne have både livrem og seler på, hvorfor lægen har foreslået dig, at du tager til Århus og får tjekket for "hele møllen".

    Du behøver ikke gå i detailler om, hvad du har foretaget dig og med hvem, det behøver de ikke vide, men de må da i det mindste have på fornemmelsen, at du nok er begyndt på den del af livet.

    Spørger de om detailler har du lov til at afvise dem, men et eller andet sted vil jeg da tro, at de synes, du er fornuftig, at du - når den prævention nu er smuttet - vil være helt sikker i din sag.
  • Har jeg også tænkt på men kan bare ikke få mig selv til at sige det. synes det er så pinligt at jeg har dummet mig så meget.

    Men jeg tror jeg vil spørge min læge om ikke de kan teste for det eller hvad der nu skal ske..
  • Der må jo være foregået en hel del mere mellem dig og denne mand, end det du her fortæller, siden det er så vigtigt for dig, at få undersøgt for "fuld pakke".

    Det kommer heller ikke os ved her på debatforum - men det er pinedød vigtigt, at lægen ved, hvad du er oppe mod i det her.

    Din læge har jo undersøgt for det, der er vurderet til at være det væsentlige - og hvis du selv vil undersøges for endnu mere, ja så må du vel til Århus.

    Jeg vil stadig mene, at dine forældre vil have opfattelsen af, at du er fornuftig, og alle får kvajet sig på et eller andet tidspunkt, og også du lærere af dine fejl, så jeg tror sagtens, du kan fortælle som jeg har foreslået uden problemer.
  • Det der skete var at jeg gav og fik handjob og han gav mig finger. han havde rørt sin egen penis før han rørte mig og det er dette jeg er så bange for. vi lå også tæt og han sad oven på mig også når jeg begynder at tænke på dette bliver jeg bange og det er som om at jeg selv vil have det til at være at han måske lige har snittet anus med penis eller omvendt så det er også det jeg er bange for.

    men ved ikke om jeg burde være bekymret. de sygdomme der er hyppige er jeg jo blevet testet for men har også bare læst om nogle sjældne men det kunne jo ligeså godt være mig der har været uheldig og blive smittet med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.