Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tissetrang

Redigeret 1 juni, 2013, 04:15 i Teenagere
Hej. Jeg har et spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med.
Det drejer sig om min datter på 14 som lige pludselig ud af den blå luft får gevaldig tissetrang og skal skynde sig på toilet. Nogen gange når hun ikke derud før det begynder at dryppe i hendes bukser hvilket jo er et stort problem.
Det startede for 1,5 måneds tid tiden - samtidig med det er hun for det første begyndt på noget træning af mave/lår muskler, hun har fået 2. stik af HPV og har været sammen med sin kæreste for første gang (med kondom).
Det gør ikke ondt når hun tisser men det er bare som om hun ikke kan kontrollere det.
Nogen der har et bud på hvad det kan være.
Der er IKKE svie når hun tisser, ej heller feber.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man kan godt have blærebetændelse uden smerter, så det vil jeg da i første omgang foreslå bliver undersøgt.

    En information som - indtil for nylig - var helt ny for mig. Jeg var på et bækkenbunds-træningshold, og der fortalte vores underviser os netop dette, og det var vi ikke mange, der vidste.

    Det er fint, hun træner mave, lår og muskler, men måske hun også skal træne sin bækkenbund. Det er sjældent nødvendigt i en så ung alder, men på den anden side, så kan det kun være en fordel på længere sigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.