Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Altid hovedpine

persille1persille1
Redigeret 30 maj, 2013, 11:54 i Hovedpine og migræne
Jeg har en veninde som lider meget af hovedpine. Kiropraktoren kan fjerne smerten i ca et døgn ved at "knække" nakken, så vender den tilbage.

Hun kan jo ikke blive ved på den måde, så jeg ville høre om nogen havde gode ideer til hvad der kan gøres.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mit bud hedder en dygtig akupunktør - der har jeg fået "reddet" livet.

    Men - det er da vigtigt at finde årsagen; er det spændingshovedpine, så skal der indøves nogle andre arbejdsstillinger + læres nogle gode øvelser og til det anbefaler jeg en fysioterapeut, og hvis din veninde er på arbejdsmarkedet, så kan det være en ide om arbejdspladsen får en ergoterapeut ud og se på hvordan arbejdspladsen er indrettet.

    Og - du har garanteret rådet hende til at få sit syn undersøgt, ikke? :-)
  • Indstillinger
    Jo, synet, det var noget af det første jeg gjorde, he he.
    Jeg ved ikke om der også kunne være tale om spændinger, men noget tyder på der må være noget i nakken, som forskubber sig. Eller hvordan jeg skal formulere det.

    Akupunktur, jo det var en mulighed, som jeg vil foreslå hende. Jeg vil også foreslå der bliver taget et røntgenbillede af nakken. Kan man ikke tænke sig, der er noget galt der, når kiropraktoren kan få smerten væk ved at "knække" nakken. ???
    Åh ja, fysioterapeuten er prøvet, men det hjalp ikke.
Log in eller Registrér for at kommentere.