Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Langvarige voldsomme angstanfald

Redigeret 31 maj, 2013, 11:55 i Angst
Hejsa...Jeg er ny herinde, men er nødt til at spørge om der er andre som har langvarige angstanfald.

Mine angst kommer ofte ud af det blå og meget ofte om natten, hvor jeg pludselig vågner op med voldsom angst. Anfaldet varer som regel et sted mellem 5 og 10 timer og bagefter er jeg øm i alle muskler af at have spændt og kastet op. Jeg kaster altid op til sidst - det virker lidt som om det er fordi kroppen ikke kan holde til mere. Det føles nærmest som om jeg har løbet en maraton.

Jeg har oplevet anfald som varede i 48 timer, men dog med lidt korte pauser ind imellem.

Anfaldende kommer gennemsnitligt en gang om måneden. Resten af tiden mærker jeg næsten intet til min angst, men dog lidt til den stress jeg døjer med.

Er der andre der oplever dette...? Og er der andre der oplever at mens det står på, så kan man være heldig at slumre lidt hen, men hver gang du falder i søvn, så starter anfaldet med fornyet kraft????

Synes det er voldsomt frustrerende at det sker mens jeg sover for så kan jeg ikke nå at meditere eller andet for at få det dæmpet lidt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad siger din læge til det ---
  • Indstillinger
    Min læge ved ingenting om angst og desuden har han udtalt at han heller ikke tror på stress, så dér kommer jeg nok ikke langt. Jeg har fået cipramil i årevis så der er ikke så meget at stille op på medicinsiden...Cipramil har altid virket fint for mig, men kan altså ikke tage de her voldsomme udbrud.

    Jeg synes bare ikke jeg har hørt/læst om andre der har så voldsomme anfald i så lang tid af gangen...
  • Indstillinger
    der er en årsag til at du får dine angst anfald ----men så er det lige hvad er årsagen ----
    hvis jeg havde haft det lige som dig ---ville jeg prøve Hypnose ----måske de der kunne nå ind til ---grunden til mine anfald ---

    det kan jo være et trauma du har --som kommer op i søvne ---
Log in eller Registrér for at kommentere.