Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stivkrampe!!!!! Kan nogen berolige mig

Redigeret 28 maj, 2013, 10:52 i Angst
Jeg er så bange for det, min vaccine udløb for ca 6 år siden og har egentlig ikke tænkt videre over det. Har også før skrabet mig på asfalt osv uden at gøre andet end at rense det. Men i går lavede jeg havearbejde og der skete to ting, den var, at jeg skrabede du fingeren på jorden hvor der var jord og græs, det blødte meget lidt kg ikke med det samme og der var ikke jord i såret, vi snakker lille sår på størrelse med et nålehovede. Jeg vaskede det med sæbe og sprit. Det andet kom jeg til at rive mig på vores grillplade i haven, den var på vej til at blive rusten. Men det var en overfladisk rids, som hvis man river sig på en torn. Jeg vaskede ikke ridsen før jeg gik i bad nogle timer senere, da jeg først så der, at der var en lille rids. Det er dagen derpå nu og er så bange for stivkrampe, vil i gå til læge? Min kæreste siger det er kun overfladisk? Hvad skal jeg gøre? Overreagerer jeg? Føler jeg har alle stivkrampe symptomer nu, stiv kæbe osv

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, jeg gætter på, du overreagerer en lille smule, men der er jo en grund til, at vi bør passe den vaccine, så derfor foreslår jeg, at du ringer i morgen formiddag og bestiller en tid, hvor du kan få den vaccine - så er det overstået.

    Det er ikke en alvorlig skade, du har fået, og selv om din vaccine ikke er opdateret, så har du sikkert stadig en lille smule antistoffer.

    Jeg har oplevet nogenlunde det samme som dig for en del år siden - og min læge fortalte mig netop det, jeg også her har fortalt dig.

    Rigtigt mange mennesker har ikke den vaccine fuldstændigt opdateret - netop fordi den holder så længe - og så tænker man ikke over det. Hvis det gik galt ved bare den mindste lille rift, så ville man nok oplyse væsentligt bedre om vigtigheden.

    Det er ved større skader, hvor man netop kommer på skadestuen, man lige sikrer sig med en vaccine, hvis det er for længe siden, man sidst har fået.

    Så tag du det roligt - men få dog den vaccine på plads, så snart lægen har en tid til dig - og det behøver givet ikke være en akuttid.

    Og - det minder mig om, at det da vist også er temmelig lang tid siden, jeg selv har fået den, så måske jeg også lige skal få det på plads næste gang jeg kommer forbi lægen. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.