Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Nervøst hjerte

Redigeret 28 maj, 2013, 01:29 i Hjerteproblemer
Hej

Jeg har som de fleste andre i min familie været så heldig at få nervøst hjerte :(
Har fået det tjekket af lægen (at det nu også bare var lidt overspring og dobbeltslag) og er blevet beroliget meget af forældrene - troede jeg var ved at dø første gang det skete.

Mit problem er bare at det virkelig kommer i vejen for mit liv som det plejede at se ud - plejede at styrketræne meget men nu får jeg ofte "anfald" flere gange undervejs, kan ikke presse mig ift. løb eller cykling uden det kommer og bare det at nusse med min kæreste eller have sex med ham kan udløse meget slemme anfald af det.
Ofte kommer det også helt uden grund :(

Kan blive direkte dårlig - miste pusten og blive svimmel, nogle gange får kvalme. Og er meget i tvivl om hvor slemt det skal være før man skal gå til lægen igen.

Håber nogen her inde kan kaste lidt lys over mine spørgsmål - vi er efter alt en del der har dem.

Kommentarer

  • Hej Hkath

    Helt ærligt, så har jeg ikke meget fidus til diagnosen ”nervøst hjerte”. For mig lyder det som en slags skraldespandsdiagnose, lidt ligesom når helbredsproblemer hos kvinder ofte affejes som noget, der skyldes overgangsalderen, eller som når svære tarmproblemer affejes som ”noget psykisk”.

    Jeg fik for adskillige år siden diagnose ”nervøst hjerte”, fordi jeg havde voldsom hjertebanken og indimellem åndenød, når jeg gik på trapper. Efter at jeg havde døjet i flere år, viste det sig, at jeg havde alvorlig jernmangel.

    Der er andre mangeltilstande, der kan udløse symptomer fra hjertet, blandt andet D-vitaminmangel og magnesiummangel.

    Hvis jeg var dig, ville jeg straks bestille en tid hos lægen, så du kan blive tjekket for mangeltilstande. Det er ikke alle mangeltilstande, en almindelig læge kan undersøge for, men sørg for i hvert fald at blive tjekket for jernmangel, folinsyre, B12-vitamin, D-vitamin og magnesium.

    Kvinder, der har menstruation, har tit lav blodprocent, og dine symptomer passer faktisk udmærket på lav blodprocent.

    Hvis lægen ikke finder nogen mangler, sker der ikke noget ved, at du tager tilskud af magnesium. Mange mennesker bliver hjulpet af med hjerteuro ved at tage magnesiumtilskud.

    Om jernmangel:

    http://www.netdoktor.dk/vitaminer/jern.htm

    Jeg citerer fra ovenstående:

    ”Symptomerne ved jernmangel kan udover træthed typisk være bleghed, hjertebanken, hovedpine, svimmelhed og åndenød.

    Cirka en tredjedel af danske kvinder i den fødedygtige alder har et underskud af jern i kroppen, og en stor del af dem kunne opnå en bedre livskvalitet ved at korrigere jernmanglen.”

    D-vitamin er meget vigtigt for blandt andet muskler, og da hjertet er en muskel, siger det sig selv, at mangel på D-vitamin kan skabe hjerteproblemer.

    Om magnesium:

    viewtopic.php?t=19773&f=

    http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =6/menu=5/

    Hvis der ikke kan påvises mangler, og magnesium ikke hjælper, så er der også hjerte-mirakelmidlet Q10. Men når du er så ung, tror jeg ikke, at du behøver at tage Q10.

    Mange hilsner og god bedring

    Kameliadamen
  • Tak for dit indlæg :)
    Har godt overvejet at jeg skulle mangle noget - men er blevet testet i hoved og røv for at sige det pænt, da jeg oven i har haft slemme symptomer for forhøjet stofskifte (og enkelte mærkelige målinger i den retning tidligere) men de kan intet finde.

    Men en ekstra blodprøve skader jo aldrig :)
Log in eller Registrér for at kommentere.