Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter v. achillessenen

Redigeret 24 maj, 2013, 14:51 i Fod- og knæskader
Håber der er nogen der kan kaste lidt lys over mit problem da det irriterer mig meget i hverdagen.

I de tidlige teenageår (13-14 års alderen) gik jeg en del i ballerinasko. Over en kort periode begyndte jeg at få ondt i benene når jeg gik i skoene et stykke tid, problemerne blev kun værre og til sidst mistede jeg på det nærmeste evnen til at gå med det samme jeg tog skoene på.

Gik til lægen med det og fik at vide jeg højst sandsynligt var ved at rive min achillessene løs - hvilket gav god mening da jeg også senere har haft problemer ved forskellige hæftepunkter i forbindelse med træning.

Gik de følgende år aldrig i ballerinasko eller lignende.
I dag er jeg 21år og savner rigtig meget de små sommersko! da jeg ved jeg ikke bliver ved at kunne holde til stiletterne.
Prøvede så et par ballerinasko og med det samme fik jeg en sovende smertefuld fornemmelse op igennem benet :(

Nogen der kan komme med et bud om hvad der kan være galt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg døjer selv med smerter i achillessenen. Snak med din fysioterapeut om kinesiotape.Det er en løbestrømpe hvor kinesiotapen er indbygget -og netop så den afhjælper akillessenen.
    Du finder den ved at kigge her: www.plussock.com
    De koster altså en del, de sokker. Men er fremragende, jeg bruger dem selv.
    Jeg har også hørt at man kan få hælekyle indlæg til sko so afhjælper achillessenen.
    Håber dette kan hjælpe dig
Log in eller Registrér for at kommentere.