Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udflåd

Redigeret 19 maj, 2013, 14:57 i Åben debat for kvinder
Jeg er en pige på 14, snart 15 år, der er i tvivl om lugten af skeden og udflåden. Jeg er meget i tvivl omkring, hvordan det skal lugte dernede, og tænker der måske er noget galt med mig.
Er der normalt, man kan lugte sig selv, når man sidder på wc(ikke tisset)? Eller man har kjole på, med underbukser selvfølgelig, og kan lugte sig selv, dog ikke kraftigt. Selv syntes jeg ikke det lugter råddent eller "dårligt". Jeg har ikke kløe eller svien, og huden er ikke rød/irriteret. Jeg har før døjet med svamp, men det var helt anderledes, og burde være væk nu. Samtidige syntes jeg at have lidt store mængder udflåd, men det ser meget normalt ud..... Bortset fra jeg har tendens til at danne noget tykt hvid-gult lidt osteagtigt udflåd, der lugter en smule, og kommer i små mængder. Men som sagt har jeg ingen irritationer dernede, og ved derfor ikke om det er noget jeg bør gå til læge med(hvilke jeg gerne vil undgå).

Håber der er nogle, som kan hjælpe mig med mit problem.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Dette hører helt klart til den kategori, man i den grad bør kunne tale med sin mor om.

    Du er meget ung og i en alder, hvor der sker rigtigt meget med kroppen, og noget går nogle gange lidt for hurtigt til at kroppen følger med - det er helt naturligt.

    Jeg gætter på, at den udflåd er i forbindelse med din pubertetsudvikling, og den derfor ikke betyder noget, men det er der ingen på et debatforum, der kan vurdere.

    Derfor - tal med din mor - eller en anden voksen kvinde, du har tillid til. det er hverken flovt eller pinligt, fordi det er underlivet. Se på det på samme måde, som du helt naturligt ville spørge en voksen til råds hvis du have noget generende slim fra halsen.

    Der ER ikke forskel, fordi det er underlivet. Det er stadig en naturlig del af dig - og det er det også, hvis din mor synes, du skal en tur forbi lægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.