Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tillykke - du har klamydia + hvad har smittet?

Hej, jeg har lige fået konstateret klamydia i går, og er mildest talt lidt flov over det. Men GODT jeg blev tjekket. Jeg har taget pillerne, og har mærket bivirkningerne ;-) Nu prøver jeg at finde frem til smitte kilden, som kan være 4 fyre siden jeg havde fast kæreste til januar. Derfor er mit spørgsmål: Smitter klamydia gennem sæden, eller er det kun ved slimhinde kontakt(hvilket der ikke var)?? For med en af fyrene, var vi opmærksomme på kondom, men det røg ligesom lidt af eller der kom i hvert fald lidt sæd ovenud af det... Håber en kan svare, så jeg kan eliminere ham og finde den rigtige svindler !
God pinse

Kommentarer

  • Indstillinger
    Så vidt jeg ved smitter det gennem sex. Men du kan jo godt have haft i længere tid end du regner med. Nu ved jeg ikke om den faste kæreste, var din første seksualpartner, men i princippet, kan du jo godt have været smittet allerede da du kendte ham (hvis du har været seksuel aktiv inden).
  • Indstillinger
    Det kan smitter gennem tæt slimhindekontakt. Bakterien lever på slimhinderne.
  • Indstillinger
    Jeg ved, det ikke er før den faste kæreste, da jeg fik tjekket pga. flere ting under forholdet.
    Men det vil altså sige, jeg faktisk kan eliminere denne fyr som smitter?
Log in eller Registrér for at kommentere.