Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i ryggen ( hekseskud ) hjælp

Ronni1980Ronni1980
Redigeret 20 maj, 2013, 12:01 i Rygsmerter
Hej alle

Jeg arbejder som murer, og har haft lidt ryg problemer gennem 7 år efter en tur ned af en trappe ,smerter kommer og går, men Jeg var så uheldig at få et hekseskud i min lænd i mandags, tog så til lægen og fik noget smertestillende , jeg kunne dårligt nok gå, det gjorde så ondt, idag kan jeg godt gå unden problemer , men jeg får smerter når jeg sidder og skal rejse mig, og smerter når jeg bukker mig ned, er det normalt jeg stadig har ondt når jeg sidder og bukker mig ned en uge efter ? Og hvor lang tid går der før jeg er i tip top igen ?

Og hvad er folks erfaringer med dette, nogen øverlser i kan anbefale?
og hvad med træning når den lænd er blevet iorden, hvad kan i anbefale af øverlser som styrker lænden ?

Jeg prøver så vidt muligt nu at holde mig igang og laver udstræk øvelser og træner mave hver dag ..

Håber på en masse råd og vejlledning ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    IBUTOP---er en smertestillende creme ---som man kan smøre på det ømme sted flere gange daglig --så er det ikke så smertefuldt at gøre øvelserne ---som igen gør at du bevæger dig lidt friere ----
  • Indstillinger
    prøv at gå ind på NETDOKTOR---og slå op under ryg problemer ---måske du der kan få tips ---du kan bruge
  • Indstillinger
    Tak for svar , men det er ik mere smertestillende jeg søger,
    Men folks erfaringer , hvor længe jeg kan regne med at ha ondt i lænden og ballen når jeg bukker mig ned ?

    Og om der nogen der har haft det på samme måde der ved hvilke øvelser der hjælper og hvilke øverlser jeg kan styrke min lænd, men mest af alt om det er normalt jeg har ondt i lænd og Balle når jeg bukker mig ned og hvor længe jeg skal regne med ? :)
  • Indstillinger