Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

irritabel eller ej...

Redigeret 10 juli, 2013, 05:47 i Irriteret tyktarm
Hej.

Jeg har i mange år lidt af irritabel tyktarm, har godt styr på det, og mærker det ikke så til.
Men for to uger siden sker der så noget med min mave, svære smerter op til jeg skal spise, når jeg spiser og meget bag efter, det sidder øverst i maven, det med tyktarmen plejer at sidde under navlen.

Min læge vurderede mavesår, og jeg fik medicin for det. Men det hjalp ikke, så jeg fik kikkert undersøgelse. Den viste spiserørs brok, mavesyre som stiger fra mavesække, så jeg fik andre piller. De to den slemme smerte..

MEN så i nat vågnede jeg med voldsom sult fornemmelse, måtte spise men det hjalp ikke, hævede hovedgæret på sengen, hjalp heller ikke. Jeg har gået med det hele dagen trods jeg har spist tit.
Har i to uger haft manglende appetit, men tvunget maden ned, trods smerte og kvalme.

Jeg har oplevet denne følelse af sult før, men der fik jeg mavesårs medicin det tog det, og så når jeg har været gravid, de to ting kan udelukkes.

Er der nogen som kan hjælpe eller sige hvad det kan være??
Har haft første dag på job efter sygdom i dag, ikke sjovt når man har det sådan... savner til med at være mor for mine børn, kan ikke være der for dem fuldt ud.

Mange hilsner den fortvivlede.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har også spiserørsbrok og har mavesyreproblemer.
    Jeg ved ikke, om du følger de råd, der relaterer til mavesyreproblemer og halsbrand?

    Her er rådene:
    http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Re ... brand.aspx

    Jeg håber du får medicin til mavesyren, og hvis det er i håndkøb og som ikke virker så godt, kan du få noget i højere styrke på recept fra lægen. For de virker bedre på mig, når problemet opstår.

    Hvis du får nogen smerter i maven efter spisning, må du overveje, om der er noget fødevare, som din mave er overfølsom for. Det kan f.eks. være laktose (som er i mælk), hvede eller gluten generelt. Du kan prøve at undgå disse i et par dage og se, om det hjælper. Man bør tage lægen med indover, hvis man har mistanke om fødevarer, som man ikke kan tåle så godt.
  • Indstillinger
    Til orientering: Irritabel tyktarm (IBS) er optaget i Colitis-Crohn Foreningen - www.ccf.dk og der findes en IBS-gruppe på Facebook - https://www.facebook.com/groups/irritab ... rmIBS.CCF/
Log in eller Registrér for at kommentere.