Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

desperat brug for hjælp. p-pille problem!

Redigeret 17 maj, 2013, 05:42 i Åben debat for kvinder
Jeg skriver ang min start på p-piller.
Jeg startede for 3 år siden med p-piller og havde en pause i et år, da jeg fik p-stav for et år siden.
Jeg fik staven ud i december månede.
Sidste månede omkring d. 16. April, tog jeg min første p-pille efter min menstruation.
Jeg fik besøg weekenden over af min ven, som deri udviklede sig til samleje, da jeg også tænkte at jeg var beskyttet siden d. 16. April.
Jeg stoppede desværre efter glemsomhed med p-piller d. 22 april. Jeg havde dog en lettere blødning i 4-5 dage efter d. 22 april.
Læste på pakken (som jeg skulle have gjort), at jeg skulle starte pillerne første mens dag, hvilket gav mig lidt panik.
Jeg spørger nu og her om jeg kunne have været ubeskyttet, da jeg startede på pillerne efter menstruationen? Eller om det bare er en ren frygt tanke?
Mange hilsner og håb på et svar-- Stine Andersen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når p-piller ikke tages korrekt, så beskytter de heller ikke ligeså meget som de normalt gør. Når du ikke er startet den rigtige dag, er der mulighed for at du har haft ægløsning alligevel (som p-pillen normalt forhindrer). Du fortæller at du har blødt efter du holdt pause, så dette har nok været din menstruation. Umiddelbart er mit "gæt" at du ikke er blevet gravid, men du var ikke ordentlig beskyttet da du var sammen med din ven. Jeg synes du skal købe en graviditetstest og få det afklaret - og så lige få genopfrisket, hvordan du tager dem fremover, så du er ordentlig dækket ind:) Og husk, p-piller beskytter jo ikke mod kønssygdomme, så hvis du ikke har en fast partner, vil kondom være det bedste (men det ved du nok).
  • Indstillinger
    Jeg startede med at tage p-piller den dag min menstruation stoppede.
    Jeg tog dog kun mine p-piller i 7 dage, da jeg glemte dem.
    Efter de 7 dage var gået med p-pillerne, fik jeg så en lettere blødning.
    Så jeg fik mens? Og efter 7 dage med p-piller får jeg så min mens igen?
    Eller hvad mener du?:-)
    Og ellers tusind tak for svar!
  • Indstillinger
    Havde ikke set du har stoppet efter syv dage, kun at du kom sent i gang. Du er nok nødt til at høre din læge om det. Eller købe en test. Den kan du købe alle steder.
Log in eller Registrér for at kommentere.