Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

defekt lukkeklap ved testikel - venstre

Redigeret 21 maj, 2013, 16:25 i Ufrivillig barnløshed
Hej, var til noget scanning for nogle dage siden, der sagde lægen at min lukkeklap ved den ene testikel /venstre er defekt. Dvs blodet løber den forkerte vej.

Han sagde det kunne man opererer væk :(, er jeg ikke meget for. Kan ikke klarer hospitaler og at man skal skæres i.

Hvad kan man ellers gøre. han sagde jeg har nedsat sædkvalitet pga det.

Han gav et bud på mulighed for at gøre en kvinde gravid. 5 procent.

Har gjort kæresten gravid maj sidste år.og ikke kunnet det siden/vi har prøvet og prøvet.

Hvad skal vi gøre nu, for tanken om det er meget stressende og kan ikke være til. Er så nervøs for det hele lige nu.

Umiddelbart sagde min test af sæd, lige det den min. må være.

Han sagde også pga. det med blodet, så bliver det for varmt nede i pungen og vil ødelægge mine chancer.... men hvordan kan prøverne så vise 39mill som den mindst må være.

Der står også en masse andre tal, som jeg ikke kan tyde hvad er... men 39 mill er vel ok el?

Hvad skal jeg gøre?

han sagde også at der var en lille væske ansamling fra en klamydia infektion i den højre, vist nok. men ikke noget der gjorde noget.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Måske er det årebrok?:

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/vandbrok.htm

    Du bliver nødt til at tale med din egen læge om det.
  • Indstillinger
    De kaldte det at man har nogle klapper der skal lukke i så blod i løber ned i pung. De virker ik?

    Hvad kan man gøre, er rigtig nervøs. For vil have børn?
  • Indstillinger
    forstår jeg det sådan ---at hvis du bliver opereret ---har du mulig hed for at avle børn ---fuldt ud ----

    men meget få procent
    hvis du ikke bliver opereret
  • Indstillinger
    Ja, men tør ikke blive opereret de kan vist godt inseminerer. Vi var gravide naturligt sidste år:-(. Men tabte det
  • Indstillinger
    Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår det her.

    Du har et problem. Du har fået at vide, at et operativt indgreb vil løse dette problem.

    Men - du tør ikke dette indgreb?

    Hvorfor ikke? Er du blevet informeret om, at der er en meget stor risiko ved dette indgreb? Er det farligt?

    Du vil gerne have børn, men du vil ikke gøre noget, der kan blive den mindste smule ubehageligt for dig selv, for at opnå dette mål?

    Jeg bliver nødt til at fortælle dig, at livet altså ikke for nogen overhovedet - heller ikke de kendte og kongelige - kun er dejligt, rart og fornøjeligt. For alle - alle - kommer der ting, der er både smertefulde, ubehagelige og helt uoverskuelige, og ved du hvad? Langt de fleste af os overlever det - også uden krisehjælp, og kommer både fint og flot videre med livet, måske med en sund og god erfaring rigere, som gør os endnu mere forstående over for livets realiteter.

    Skal du til at have ansvar for et barn, så vil du opleve mange glæder, men bestemt også mange sorger og bekymringer, som mange gange vil overstige dette ubehag ved et operativt indgreb.

    Det er også de færreste, der går gennem livet uden at stifte bekendtskab med sygehusvæsenet og "kniven".

    Få dog helt konkret at vide, hvad det indgreb indebærer, hvad risikoen er - og tag så stilling ud fra det, og hvis ikke det vurderes, at det er farligt for resten af dit liv, så få det dog overstået, og håb på at du aldrig kommer i en situation, hvor du skal opleve det, der er mange gange værre, men hvor der bare ikke er noget valg for dig.
  • Indstillinger
    Når man ser om det, så skriver folk at det ik rigtig virker:-;. Så derfor er jeg ik meget for det.

    Også på baggrund af at vi var gravide for et år siden naturligt.
  • Indstillinger
    Ja, det er lige præcis det. Du er bange for at blive skåret i, og søger alle mulige (og umulige) informationer, der kan bekræfte dig i, at ¨det "nok" heller ikke virker, og på den måde kan du overbevise dig selv om, at det gør det heller ikke for dig.

    Som nævnt - få en ordentlig og professionel vurdering af lige præcis DIN situation, og beslut så ud fra det - og IKKE ud fra en flok ammestuehistorier du har hørt forskellige steder.

    ALLE kan finde negative sider af en hver situation - og især hvis man leder efter det.

    Ja, du kunne avle for et år siden - men det kan jo være, det var en enlig svale og du måske først er heldig igen om 10 år eller aldrig mere - det ved ingen.

    Du har fået at vide af - så vidt jeg læser dit første indlæg - en fagligt kompetent uddannet læge, at dette problem kan klares med en operation.

    Ja, men så gå dog den vej - opsøg en anden fagligt kompetent uddannet læge, bed om endnu en vurdering.

    Bed om at få de faktiske odds for, hvor stor en risiko, DU løber - hvor store chancer, DU har for at dit problem BLIVER løst.

    Sørg da for at have den reelle faglige information, før du opgiver.
  • Indstillinger
    Der er ingen der ved om det virker med indgreb. Derfor vil jeg hellere have hjælp, så er man sikker på det lykkes nu. Og så er der ingen læger der kan tage fejl.
Log in eller Registrér for at kommentere.