Hjem Astma og allergi Allergi

Gul feber og æg allergi

Redigeret 19 maj, 2013, 11:52 i Allergi
Jeg havde en drøm om at komme til Ghana i efteråret, men finder så ud af at landet kræver man har gul feber vaccination. Problemet er at man har valgt kun at dyrke denne vaccine i hønseæg som jeg ikke kan tåle, så vaccinen er utilgængelig for mig. Jeg kan se at man måske kan få dispensation for ikke at være vaccineret, men mon myndighederne accepterer dette eller sender de mig blot tilbage, eller endnu værre tvinger mig til at blive vaccineret.

I tilfælde af at jeg kan få en dispensation, hvor risikabelt vil det så være, hvis jeg bliver smittet? Jeg kan læse at dødeligheden er op til 40%, hvilket jeg går ud fra er for ikke-vaccinerede. Det er godt nok lidt trist, hvis jeg er afskåret fra at se halvdelen af verden, omvendt er det også for vildt, hvis min chance for at overleve mere end 1 år efter er 60%.

Findes der slet ingen alternative vacciner og hvad gør andre lige i samme situation?

Og nu kan jeg se at problemet så småt har spredt sig til Europa, altså den gule feber. Der må da være noget alternativt, det er ihvertfald for kedeligt i længden, at skulle gemme sig i Danmark resten af livet uanset risici.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.