Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til nældefeber,allergi,eksem

Redigeret 12 maj, 2013, 07:27 i Allergi
Jeg har normalt psoriasis, men det er ikke det der er problemet, jeg har fået nælde feber på armene, mellem albuen og hånden dog kun foroven.

Jeg har købt nogen Vialerg 10 mg på apoteket og fået at vide jeg skulle tage 1 om dagen i 4 dage som jeg har gjort og det er der stadig (sidste gang i går lørdags)

Jeg mener bestemt jeg før har haft ligende symptomer og spurgt mig hudlæge i Odense om hvad jeg skulle gøre ved det, jeg mener at jeg fik noget Betnovat 0.1% creme som jeg stadig har og som ikke er for gammelt, mindes at symptomerne dengang gik væk i løbet af 3-4 dage.

Må jeg bruge Betnovat 0.1% mode nældefeber/allergi/eksemmen? (har prøvet at google det og det blev jeg ikke klogere af)

Må jeg tage Vialerg 10 mg mere end 4 dage som jeg fik at vide jeg skulle tage på apoteket? (kan ikke se nogen steder hvor mange dage man i træk må tage de piller)

Spørger fordi sidste gang jeg var ved lægen kunne jeg først få en tid mere end en uge senere.

I starten kløede det ikke men det gør det nu.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det her er et debatforum - der er altså ikke nogen læge, der kan rådgive, hvad du må eller ikke må.

    Du har fået en besked om, hvor meget og hvor længe du må bruge medicinen, og det er bedst at holde sig til det, men hvad siger indlægssedlen? Der står ofte gode informationer.

    Jeg foreslår at du ringer til lægevagten, hvor du netop får en læge i tale - der kan du forhøre dig om, hvad du må.

    Nogle gange er det jo ikke helt lige meget om man kommer til at tage for meget, men når du nu er så generet, så er der ikke noget galt i lige at spørge.

    Du skal da ikke gå og døje i lang tid, hvis der er noget at gøre.
  • Indstillinger
    Der står ikke noget om hvor lang tid man må tage det, kun hvor meget, voksne en hel pille børn en halv.

    Nu er jeg også ny på siden, så jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle skrive henne og om det er her sted er bedst.

    Kunne jo være nogen have nogen tips,ideer eller vidste noget jeg ikke gør
  • Indstillinger
    Det kan der da også være, der er, men du er blevet ordineret en medicin, og som er vurderet til lige præcis din situation.

    Andre har måske fået den selv samme medicin til lige præcis deres situation, men i en anden dosis.

    Man må aldrig ændre på dosis af medicin uden det er godkendt af en faglig person, der kan stille de rette spørgsmål til lige præcis dig og din situation, og da slet ikke på basis af andres erfaring.

    Derfor er mit bedste råd til dig på en søndag, hvor du ikke kan få fat i egen læge, og vel givet heller ikke et apotek uden stort besvær, at du ringer og spørger lægevagten.

    Du kan givet få det rette råd ved en telefonkonsultation.

    Man kan komme med mange og gode råd her på debatforum - men aldrig omkring dosis af medicin.
Log in eller Registrér for at kommentere.