Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Smerter efter brækket fibula

Redigeret 11 maj, 2013, 06:49 i Fod- og knæskader
For 6 uger siden, kom jeg af med ROM-Walkeren efter at have haft den på venstre fod pga en brækket fibula. Den brækkede pga indadvendt vrid på ankelen og bruddet er 2 cm over ankelen. Selvom bruddet var skråt, var operation ikke nødvendig, men jeg måtte under ingen omstændigheder støtte på foden i 6 uger, andet end lige for at holde balancen, når jeg af en aller anden grund var nødt til at stille krykkerne for at bruge begge hænder (håndvask osv).

Nu er det 6 uger siden jeg begyndte at gå på begge ben igen og det er selvfølgelig vildt rart at kunne.

Men jeg har stadig mange smerter i hele foden. Selve brudstedet er ikke slemt, men især ude ved storetåen og fodsålen, samt øverst på vristen er slemme. Og jeg syntes ikke jeg mærker nogen bedring, andet end når jeg tager smertestillende tabletter (Ibumetin 400mg).

Hvor lang tid skal der gå, før min utålmodighed og ulmende bekymring for at noget er galt, kan retfærdiggøres?

Kommentarer

  • Du har selvfølgelig fået undersøgt, om det brud nu også ER helet ordentligt?

    Hvad besked fik du ved den undersøgelse?

    Men - bortset fra det, så er det ikke underligt, at et sted, der har været ude af "drift" i lang tid, har mistet al saft og kraft, og det derfor tager tid at træne op. Men - sådan noget burde du have fået besked om. Du burde også have fået nogle gode øvelser.

    Hvis ikke du har - så er det da nu, du beder om den hjælp.
  • Hej

    Tak for svaret.

    Der blev taget et røngtenbillede på sygehuset, i forbindelse med ROM-Walkeren blev taget af og beskeden var, at jeg "ikke måtte hoppe, løbe, hinke, spille fodbold", men gerne måtte gå og at stivheden iøvrigt bare skulle "gåes væk".

    Jeg fik en adresse til et web-site, som beskrev genoptræning efter sportsskader, som lægen mente jeg kunne drage lidt nytte af. That's it.

    For et par uger siden, var jeg ved egen læge i forbindelse med noget andet, men spurgte ham om de samme ting og meldingen var at denne skade er et af de mest almindelige brudskader i Danmark og at tingene med tiden forsvandt.

    That's it.

    Jeg orker ikke at rende lægen på døren, men efterlyser andre der har haft samme type skade, som måske kan nikke genkendende til symptomerne og give lidt gode råd, andet end blot at gå det væk.

    Idag har jeg en "god ankeldag", generne er ikke så store. Men det kan vende imorgen igen.

    Jeg er helt på det rene med, at led og ledbånd skal lirkes igang igen, men jeg troede faktisk, at når der er gået 6 uger, så ville bedringen være mærkbar dag for dag. Men jeg er måske for utålmodig.

    Iøvrigt har jeg tænkt på, om ømheden i storetåen simpelthen skyldes at den også skal bruge tid på at komme igang - det er jo en central ting for balancen.
Log in eller Registrér for at kommentere.