Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

svigtet af det offentlige, psykiske problemer

Redigeret 9 maj, 2013, 17:01 i Angst
jeg er ved at være godt træt af kommunen og deres sygedagpenge.jeg er blevet meldt ud, fordi de mener jeg har løjet når jeg fortæller dem jeg hverken ku kome i netbank eller eboks fordi deres systemer var nede. jeg har været i banken osv..problemet er de aldirg informerede mig om at mine breve vile komme mail på eboks..jeg fik dem altid brev, indtil de en dag åbenbart har besluttet brevene skal sendes på mail..jeg spurgte hvofor de ike informerede om det skriftlig eler noget..hun svarede bare: "du ku bare ha cheket, du er jo tilmeldt for 2 år siden..hvordan sku jeg ha mulighed for vide at mine beskeder komer eboks, hvis de altid er sendt brev?? jeg føler mig enorm uretfærdig behandlet af kommunen og blir gang på gang svigtet af det offenlige, nogle som har været ude for det samme?
hvad skla jeg gøre for at overbevise dem om at jeg er uskyldig?
jeg har ventet på hjælpen i mange mange år. endelig havde jeg mulgihed, også finder debare på unskyldninger gang på gang for at skære ned....jeg ringede til hende den 19, hun havde sat telefonsvare om hun var på kursus og tilbage den 17, det var jo 2 dage siden...hun sagde det var en fejl..min far har prøvet at ringe, hun gad ik tage telefonen...til sidst sagde hun, jeg kan ikke gøre noget, det her er mit job...hun ligger ord i munden på os. tror hendes ovebevisning er rigtigt uden at lytte til os..
selvom vi gik ind i eboks ku vi ikke komme derind, det var gået ned..vi prøvede og prøvede i flere uger uden held..derofr har jeg ikke haft mulgihed for se mine møder
jeg føler virkelig alt handler om kroner og øre for kommunen...mine venner og bekendte siger os de har stødt på det her...jeg er helt hjælpeløs ked af det og frusteret..vil gerne have hjælp..og økonomien da jeg bor alene..hvem skal nu betale husleje og mad, jeg for ingen penge

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan benytte kommunens borgerservice og bede dem om, at hjælpe dig med at logge ind.
    Du skal henvende dig personligt i borgerservice, så vil og kan de hjælpe dig på den computer, kommunen stiller til rådighed.
    Ved samme lejlighed kan de se hvor fejlen opstår.
  • Indstillinger
    Hvis du er utilfreds med den behandling, du har fået, kan du klage til den sociale ankestyrelse. Kommunen skal både informere dig om muligheden og hjælpe dig med at klage.
    Men det, du rent praktisk gør, det er at skrive et brev, hvor du kort beskriver, hvordan du oplever situationen, og hvad du er utilfreds med. Brevet sender du til kommunen evt. til lederen af syge-dagpenge afdelingen. Her vil lederen så kigge på din klage. Hvis vedkommende også synes, at du er blevet forkret behandlet, vil vedkommende som leder kunne gå ind og mægle mellem dig og din sagsbehandler. Mener lederen ikke, at der er begået fejl, bliver din klage sendt videre til ankestyrelsen, som så træffer en afgørelse.
    Hvis du skriver en anke, vil jeg råde dig til at holde bolden på din egen banehalvdel, altså ikke rakke ned på sagsbehandleren, men mere skrive, at du oplever hende som ikke særlig anerkendende/lyttende eller hvad det nu er, du oplever. Det bare at rakke andre mennesker ned, giver normalt ikke den store goodwill hos andre.
    Derudover er det måske en god idé at få nogen til at læse dit brev igennem, da det du har skrevet her er meget svært at læse og forstå, fordi der er så mange stavefejl og lidt knudrede sætninger.
    Håber, du vælger at handle på sagen fremfor bare at være utilfreds. Held og lykke
  • Indstillinger
    Hvad med at kopiere denne side med alle indlæg og give til kommunen?
Log in eller Registrér for at kommentere.