Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-pille lidt nervøs om det virker eller ej !

Redigeret 7 maj, 2013, 13:18 i Prævention
Jeg er startet på p-piller som min læge sagde på første menstruationsdag, og for at gøre det nemmere for dem, der har styr på det og kan hjælpe skriver jeg kort om det:

Tirs (1. Menstruations dag): p-pille kl 21:17 - meget kvalme (dog ingen opkast)
Ons: (2.mens. dag) kl 21:34 (kl. 3 om natten kaster jeg op - jeg plejer ofte at kaste op når jeg har menstruation)
Tors: kl 21:04 (ingen kvalme eller noget herefter)
Fre: kl 22:45 (var til fødselsdag og havde dumt nok glemt pakken hjemme)
Lør: kl. 21:30
Søn: kl. 21:33
Man (i går) kl. 21:30 - første samleje efter menstruationsperioden

Mit spørgsmål er faktisk bare om nogen kan have en ide om jeg er sikrt mod graviditet. Jeg er kun 21 og har absolut ikke lyst til børn lige pt så hvis jeg ikke er sikret vil jeg sørge for en fortrydelsespille inden det er for sent! dvs inden 72 timer

Jeg ringede til min læge, som nogen herinde rådede mig til, men min læge havde desværre en sygeplejer som var en smule dårlig til dansk. Nu er jeg heller ikke dansker så ingen diskrimination, men det var dog lidt træls! Jeg tror ikke hun forstod hvad jeg sagde og jeg fik ikke rigtig et svar udover "Ja, det er helt ok".

Vh. Muska

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil lige sige at jeg tog den samme dag jeg var til fest, men først kl 22:45 så ca. 1 time forsent ...udover det har jeg forholdt mine p-piller fra de 21:20-21:30. Jeg har bare været utrolig nervøs for om det virker eller ej.
  • Indstillinger
    Okay!!! Det var et lidt væsentlig information, du lige fik med. I den anden debat ser det ud til, at du slet ikke tog den pille den ene dag.

    Så - er du altså beskyttet, så godt som nu p-piller overhovedet beskytter. Et par timer vælter altså ikke læsset.

    Men - læs nu den indlægsseddel grundigt, og sæt dig ordentlig ind i det p-pille-univers, p-piller er -ligegyldigt hvad - ikke helt så ligegyldigt, som læger desværre gerne vil gøre dem til.
  • Indstillinger
    Okay tusinde tak, jeg har fået meget mere "struktur" over det nu. Det var bestemt en alarm for mig da jeg var til festen og tog jo hjem med det samme jeg fandt ud af det... og jeg tager det med p-piller ret seriøst så det er i hvertfald på plads! Men tusinde tak for svaret er lidt rolig nu! Har også lavet alarm på min Tlf så jeg aldrig glemmer dem! :-) tusinde tak for svaret!
Log in eller Registrér for at kommentere.