Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udebleven mens. med ondt i maven

Redigeret 6 maj, 2013, 16:25 i PMS og menstruation
Jeg er en sund og frisk pige på 17 år. Jeg fik min menstruation som 13 årig, jeg har dog aldrig været god til af følge med i, om den kommer regelmæssigt, dog kan jeg mindes at den aldrig rigtig har været 100% regelmæssig.
Jeg er en sund pige, har aldrig fejlet noget, dyrker gymnastik flere gange i ugen, spiser som jeg altid har gjort, hvilke vil svare til rimelig sund. Dog har jeg været en lille smule stresset den sidste måneds tid.

Jeg har ikke været seksuelt aktiv i lidt over 2 år, og er derfor ikke gravid, eftersom at jeg har haft menstruation et par gange efterfølgende. Jeg onanerer jævnligt men skulle ikke mene det havde nogle betydning.

Jeg har nu ikke haft menstruation i 3 måneders tid, og er den sidste uges tid begyndt at være meget øm i maven. Jeg ved ikke hvad dette sted af maven hedder, men ude i venstre side mellem navlen og hofteknoglen. Denne følelse er en blanding af, følelsen af tissetrang og at være "tom" i maven, dog er ingen af disse aktuelt, eftersom følelsen stadig er der efter vandladning og indtagelse af mad. Følelsen kan også forvekslet lidt med at være blevet slået hårdt i maven.
Jeg har ellers ingen symptomer for noget, eller andet at døje med.

Hvad kan være årsagen til uregelmæssigt/udeblivelse af min menstruation? Hvad kan være årsag til smerten i maven? Og kan disse to problemer have noget med hinanden at gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Camilla

    Der kan være rigtig mange grunde til at have ondt i maven og ligeså med udebleven menstruation.

    Jeg synes du skal gå en tur op til din egen læge og få ham/hende til at tage et kig på dig. Det er også herigennem du skal, hvis du evt. skal henvises til yderligere undersøgelser.

    Med venlig hilsen

    David Gøttsche
    Lægestuderende
  • Indstillinger
    Tak for hurtig svar

    Jeg bryder mig ikke særlig meget om min læge, og har faktisk ikke været ved lægen siden jeg var helt lille og fik frosset fodvorter. Findes der nogle læger man bare kan gå ind til uden at det er "ens egen" læge?
Log in eller Registrér for at kommentere.