Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Susen i kun et øre ved larm

Hej,

Er der nogen som kan hjælpe med hvad dette er:

Symptomer:

1. Ved meget høj musik, larm eller lignende med høje frekvenser begynder det at bruse/suse/pumpe i højre øre. Når jeg forlader støjen forsvinder det igen efter ca 5-10 sekunder. Det er ikke et problem ved lave frekevnser (=dyb lyd).
2. Hvis jeg kommer ind i et rum med høj støj, træder fænomenet ikke i kraft med det samme! Der går måske først 30 sek før jeg kan høre det. Det er lidt spøjst da det virker som om at noget inde i øret skal accelereres.
3. Denne susen/brusen/pumpning opfatter jeg ikke decideret som lyd men snarere måske som en væske der presses/løber gennem et snævert rør.
4. Om morgenen lige i det jeg står op, kan denne brusen/suses/pumpen også opstå i ca 5 sekunder
5. Hvis jeg bruger vatpinde kan jeg i højre øre fremprovokere samme brusen/susen/pumpen når ørevoks skal fjernes. Så snart jeg fjerner vatpinden, går der ca 5 sekunder og den særlige lyd er væk. Dvs lyden fortsætter lidt af sig sig selv.
6. Det gør ikke ondt på nogen måde, men det virker helt forkert at udsætte øret for det. Når jeg oplever høj støj er jeg den første til at bruge ørepropper da jeg føler at øret må blive ødelagt hvis jeg ikke gør det - på trods af, at alle omkring mig er ligeglade.

Baggrundsinfo:

1. Jeg hører perfekt på begge ører og har altid gjort det.
2. Jeg har definitivt ikke tinnitus
3. Som barn fik jeg dræn i det ene øre, men mine forældre kan ikke huske i hvilket øre det var.

Er der nogen som véd hvad det kan være?
Log in eller Registrér for at kommentere.