små hvide skaller ved penis hovedet og området omkring
Hej med Jer.
Jeg håber I kan hjælpe mig med et lille problem jeg har fået. I de sidste par måneder har jeg bemærket, at jeg på selve penis hovedet og området omkring ved den øverste del af penis har bemærket, at der er kommet nogle hvide skaller. Det er mest udbredt, når penis er erigeret. Og jeg kan ikke rigtig komme af med det. Det gør ikke ondt og de kan næsten børstes af med fingrene. Jeg er meget renlig og går i bad 1 gange om dagen.
Kan man købe en eller anden creme der kan fjerne det? Umiddelbart tror jeg ikke, at det er svamp det jeg har. Det ligner det ihverfald ikke på de billeder jeg har søgt frem.
Jeg håber der er nogen, der kan give mig et godt råd.
Mvh
Lars
Jeg håber I kan hjælpe mig med et lille problem jeg har fået. I de sidste par måneder har jeg bemærket, at jeg på selve penis hovedet og området omkring ved den øverste del af penis har bemærket, at der er kommet nogle hvide skaller. Det er mest udbredt, når penis er erigeret. Og jeg kan ikke rigtig komme af med det. Det gør ikke ondt og de kan næsten børstes af med fingrene. Jeg er meget renlig og går i bad 1 gange om dagen.
Kan man købe en eller anden creme der kan fjerne det? Umiddelbart tror jeg ikke, at det er svamp det jeg har. Det ligner det ihverfald ikke på de billeder jeg har søgt frem.
Jeg håber der er nogen, der kan give mig et godt råd.
Mvh
Lars
Kommentarer
Det er fint, at du er meget renlig og går i bad hver dag, men det sted har ikke specielt godt af at blive smurt ind i sæbe hele tiden.
Så prøv at smøre den ind i en god parfumefri fugtighedscreme eller ganske enkelt lidt babyolie efter badet - ikke for meget, bare så det føles behageligt.
Og så foreslår jeg, at du holder igen med sæben der og nøjes med rent vand til afvaskningen.
Hvis ikke det hjælper i løbet af kort tid, så kan det være, det er noget svamp alligevel, og så bør du nok lige kontakte din læge så det kan blive behandlet, før det udvikler sig yderligere.
Men arganolie lader da til at være uden kemi, så det er vel udmærket.
I første omgang handler det om, om det hele drejer sig om, at du ganske enkelt mangler lidt fedtstof på en udtørret hud.