Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

små hvide skaller ved penis hovedet og området omkring

Redigeret 3 maj, 2013, 11:15 i Mænds sygdomme
Hej med Jer.

Jeg håber I kan hjælpe mig med et lille problem jeg har fået. I de sidste par måneder har jeg bemærket, at jeg på selve penis hovedet og området omkring ved den øverste del af penis har bemærket, at der er kommet nogle hvide skaller. Det er mest udbredt, når penis er erigeret. Og jeg kan ikke rigtig komme af med det. Det gør ikke ondt og de kan næsten børstes af med fingrene. Jeg er meget renlig og går i bad 1 gange om dagen.

Kan man købe en eller anden creme der kan fjerne det? Umiddelbart tror jeg ikke, at det er svamp det jeg har. Det ligner det ihverfald ikke på de billeder jeg har søgt frem.

Jeg håber der er nogen, der kan give mig et godt råd.

Mvh

Lars

Kommentarer

  • Indstillinger
    Et forsigtigt gæt kan da være, at det simpelt hen er tør hud.

    Det er fint, at du er meget renlig og går i bad hver dag, men det sted har ikke specielt godt af at blive smurt ind i sæbe hele tiden.

    Så prøv at smøre den ind i en god parfumefri fugtighedscreme eller ganske enkelt lidt babyolie efter badet - ikke for meget, bare så det føles behageligt.

    Og så foreslår jeg, at du holder igen med sæben der og nøjes med rent vand til afvaskningen.

    Hvis ikke det hjælper i løbet af kort tid, så kan det være, det er noget svamp alligevel, og så bør du nok lige kontakte din læge så det kan blive behandlet, før det udvikler sig yderligere.
  • Indstillinger
    Mange tak for dit svar. Nu skriver du baby olie. Ved du om jeg må bruge lidt argan olie som mange skriver positivt om?
  • Indstillinger
    Jo, det kunne da nok være udmærket. Når jeg skriver uparfumeret og babyolie, så er det udelukkende fordi, der ikke er grund til at bruge diverse kemiske/kunstige stoffer på steder, hvor det er komplet unødvendigt (hvilket i min verden sådan set er alle steder). :-)

    Men arganolie lader da til at være uden kemi, så det er vel udmærket.

    I første omgang handler det om, om det hele drejer sig om, at du ganske enkelt mangler lidt fedtstof på en udtørret hud.
  • Indstillinger
    Ok du skal have mange tak for dine råd :-) hav en god weekend :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.