Påvirkning fra mikrobølgeovn
For et par år siden, da jeg varmede noget mad i mikrobølgeovnen, fortsatte den med at køre, da jeg åbnede døren. Det er en gammel model, så det kan være derfor. Jeg fik stoppet mikrobølgeovnen efter få sekunder. Men er det muligt, at man kan udsættes for langsigtede skadesvirkninger, efter denne episode, og eventuelle påvirkning af strålerne?
Og hvad med mad, der er varmet i mikrobølgeovn i det hele taget? Er det sikkert at spise, og er næringsindholdet det samme som ikke-mikrobølgeovnopvarmet mad?
Og hvad med mad, der er varmet i mikrobølgeovn i det hele taget? Er det sikkert at spise, og er næringsindholdet det samme som ikke-mikrobølgeovnopvarmet mad?
Kommentarer
Spis du bare din mad, ellers var vi døde allesammen.
Mange tak for svaret.
Så de par sekunder, jeg eventuelt har måttet været påvirket af strålerne, er altså ikke farlige?
Mht. mad fra mikrobølgeovn, så er det svært for mig at finde ud af, om det er farligt eller ej. Noget kan jo også være farligt/skadeligt, selvom man ikke dør af det.
Jeg har hørt en masse, fra at det er ufarligt, til at det er skadeligt, og at næringen i maden forsvinder.
http://samvirke.dk/mad/brevkasse/mister ... ovnen.html