Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!

Redigeret 1 maj, 2013, 17:28 i Åben debat om overvægt
Det fordi min far er ekstremt overvægtig, og det har han altid været.. Og jeg er også overvægtig. Men jeg spiser det rigtige og motionere dagligt, kan det have noget at gøre med ham? Min mor har altid været tynd, så jeg tror ikke det er fra hende.. Dengang jeg var lille, var jeg tynd/normalvægtig, dengang jeg var 2. Men op efter alderen gik vejede jeg mere og mere, og vi har altid spist sundt. Så jeg forstår det bare ikke!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er nok ikke nogen, som er enig med mig.
    Men jeg tror, at alt det sunde er for meget. Kærner og frugt feder, og det er jo tit EKSTRA-måltider.
    Jeg taber mig, hvis jeg holder lidt igen med sød frugt.
    Prøv, og rapporter tilbage.
  • Indstillinger
    Selvfølgelig kan generne og den sociale arv have betydning, men hvis du er overvægtig bør du gå til din læge, der kan hjælpe dig - evt. med en henvisning til en diætist.

    Jeg kan også foreslå dig at kontakte Slankedoktor, som reklamerer her på siderne eller måske Vægtvogterne, Vægtkonsulenterne, så du får en professionel hjælp til dine problemer.

    Katinga har ret i at brød og alle de kerner et eller andet sted feder, men jeg tror ikke, at det er derfor en slank person bliver stærkt overvægtig.
  • Indstillinger
    Spiser stjælent slik, men når jeg spiser slik, spiser jeg det en hel dag..
    Og det taber jeg mig af..

    - Jeg kan ikke fordrage brød og smør..
  • Indstillinger
    Kroppen er som en maskine: den skal have det brændstof, som den forbruger, for at holde vægten. Får den for lidt brændstof, så taber man sig, får den for meget, så tager man på. Og det uanset gener.
    Nogle mennesker kan så - pga. gener - spise mere, før de tager på; deres krop skal bruge mere brændstof, end andres. Du høre så nok til den type, hvor kroppen ikke har brug for ret mange kalorier pr. dag, og da du spiser flere, end du bruger, så bliver du for tyk.
    Det er altså op til dig, hvad du vil veje, fordi du bestemmer, om du vil spise efter dine gener eller ej.
    Hvis du vil tabe dig, så viser ny forskning, at det er bedst at tabe sig hurtigt. Så¨kan du klare en suppekur eller en gang Nupo, så skulle det være noget af det bedste. Bagefter skal du naturligvis leve sundt, og med et passende kalorieindtag.
  • Indstillinger
    Man taber sig, hvis man ikke spiser andet end slik en hel dag. PLUS drikker rigtig meget meget vand.
    Man kan vælge kun at spise noget andet. Jeg kan spise æg en hel dag og drikke 8 glas vand. Næste dag er der røget et kilo af.
    Så man skal bare finde noget, man kan udholde at spise en hel dag og kun den ene ting.
Log in eller Registrér for at kommentere.