Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mild pine / trykken når jeg bøjer mig ned

Redigeret 23 april, 2013, 15:23 i Hovedpine og migræne
Hej alle,

Efter en del slibearbejde, hvor jeg virkelig brugte mine skuldermuskler, har jeg kunnet mærke en underlig, men meget mild smerte i hovedet (næsten altid venstre side, mellem øjet og øret, nogen gange lidt mere ovenpå hovedet) når jeg bukker mig ned efter ting. Dette har stået på i ca. 3 dage nu, og vil egentlig gerne bare vide mere om hvad det kunne være?

Jeg har lidt en tendens til overbekymring, og tror jo selvfølgelig det værste (typisk), så det vil give mig en stor ro at høre andres tanker.

Lidt ekstra baggrundsviden; jeg har forinden haft en to ugers periode med hovedpiner, stikken forskellige steder på hovedet, og meget mild svimmelhed. Dette startede med en spændingshovedpine, der højest sandsynligt var foresaget af a.) jeg gik fra enormt dårlige søvnrytmer til helt strukturerede rytmer, b.) jeg var til optiker og fik konkluderet en bygningsfejl i venstre øje (briller er på vej!) og c.) et miks af stress og en "kold tyrker" af kaffe.

Så disse hovedpiner er helt væk, ingen spændinger eller svimmelhed. Hovedpiner er slet ikke noget nyt for mig, men efter de to uger har det bare sat nogle meget dårlige tanker igang.

Til sidst:
- Har bestilt tid hos lægen
- Jeg vågner ikke med hovedpine
- Jeg er ikke svimmel eller har synsforstyrrelser (blev nærvøs da jeg opdagede et vertikalt dobbeltsyn ved skærme og ting langt væk, men tog en pinhole-test der bekræftede at det ikke var neurologisk)
- Jeg husker fint, faktisk bedre efter de gode søvnrytmer.
- Ingen søsyge, opkast el. lign.
- Har læst lidt om, at ømme nakkemuskler (trapezius?) kan foresagde den type smerter jeg oplever. Jeg prøvede at "provokere" musklen igår ved at trykke hårdt, hvilket fik pinen til at komme frem næsten med det samme. Præcis det samme sted.

Anyway, jeg sætter stor, stor pris på bare lidt feedback. Kan mærke at det har en ret kraftig psykisk effekt på mig.

Mvh,
A

Kommentarer

  • Indstillinger

    Fandt du ud af hvad der var i vejen? Jeg har nemlig næsten identiske symptomer med vertikalt dobbeltsyn som forsvinder ved pinhole, nakkesmerter og oftere hovedpine end normalt. Jeg har været ved optiker flere gange, for at justere bygningsfejl, men det har ikke afhjulpet problemet!
    vh Michael

Log in eller Registrér for at kommentere.