Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spørgsmål omkring fjernelse af mandler!

Hej :-)

Jeg fik fjernet mine mandler her for 6 dage siden, og jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber at der er nogle der kan svare på, evt. fra folk med egne erfaringer:

Hvornår forsvinder den gule belægning i ens hals - og er det normalt at det smager- og lugter virkelig dårligt?

Er der andre end mig der har oplevet at have meget ondt i ørene i sammehæng med at have fået fjernet mandler?

Jeg kan ikke åbne min mund ret meget da det spænder i min kæbe, og min tunge er fyldt med blæner - er dette normalt?

Hvornår begyndte jeres smerter at aftage? Jeg synes min tålmodighed er ved at være opbrugt, selvom der kun er gået 6 dage!

Mvh. Michele :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er lidt svært at sætte tid på hvornår smerten forsvinder ---men jeg kan huske at det tog lang tid --før min hals var god ----jeg blev anbefalet at spise is ...når det var aller værst ---så jeg havde flere liter is i fryseren ----ikke noget med nødder i ---for de små kærner ---lægger sig i såret ---mit mad indtag var i lang tid flydende kold mad ---og drikke ---hvis du har brug for piller ---kan man få panol i piller der kan opløses i vand ---det er ikke så tosset at tage det et par gange daglig et stykke tid ---

    den gule belægning er måske betændelse ---har du ikke talt med lægen om ---lidt pencelin---
  • Indstillinger
    Jeg fik fjernet mandler i december for mange år siden. Jeg husker kun, at jeg 3 uger efter (jul) spiste appelsin, Hold kæft hvor det sved. Så pas på, hvad du putter i munden, når du inden længe kan spise igen.
  • Indstillinger
    ondt i øret ---er jeg sikker på stammer fra mandlerne --som ligger lige inden for ørets højde ----

    belægning i munden ---jeg blev anbefalet---at skylle munden ---gurgle halsen hvis du kan --med lidt brintoverilte i et glas vand ---men det er måske ikke nok ---så du må have lidt pencelin---prøv dig frem
Log in eller Registrér for at kommentere.