Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forkølet - Pivelyd

Jeg er en dreng på 17 år. jeg har været forkølet siden i fredags (9/20) jeg har kræftige smerter i både nakke/hovedet og hals. Så i går aftes da jeg skulle til at sove. fik jeg voldsomme smerte i mit hæjre øre, det gjorde så at jeg fik en pivelyd i mit øret. ligesom Tinnitus. Så jeg ville høre om det har noget med forkølelsen at gøre, at det hele er stoppet til eller om det er fordi jeg har spist ipren?. og skulle jeg tage til lægen?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    det kan være forkølelse ---men hvis du er urolig --for hvad det er så tal med din læge ---
    men drik lidt varmt --og hue på når du går ud --så du ikke fryser om ørene --

    så vent et par dage ---og se hvad der sker
  • Indstillinger
    Redigeret 22 april, 2013, 13:57
    Jeg har og spist piller et par gange om dagen, kan det måske havde noget med det at gøre? Jeg har spist iprem og panodiler.
  • Indstillinger
    det har ikke noget med dine piller at gøre ---det er da udmærket --hvis man er utilpas--
    jeg er helt sikker på at du har reddet dig en førkølelse ----og den skal have sin tid før den forsvinder igen ---
  • Indstillinger
    det kan også være influenza----som du har ---begge dele er ikke så rart ---jeg har lige haft influenza ---og er stadig utilpas ---på 14 dag ---
  • Indstillinger
    Det er ikke så meget forkølesen der går mig på, der er pivelyden i mit øre.
  • Indstillinger
    Kasper, hvor mange ipren og panodiler har du egentligt taget?

    Jeg spørger fordi hyletone faktisk er en af symptomerne på medicinforgiftning med ipren.

    Forkølelse tager 7-10 dage uanset hvad du gør. Drik noget the og sørg for at være varmt påklædt.
  • Indstillinger
    Jeg har taget 2 ipren og 2 panodil, morgen og aften i 3 dage? er hyletonen noget der går over?
  • Indstillinger
    Hyletonen kan også skyldes, at dit eustakiske rør er stoppet. Så ud over panodil kan du investere i en næsespray. Personligt kan jeg bedst selv lide otrivin med mentol, men det er en smagssag.
  • Indstillinger
    Det vil jeg prøve, men det er vel noget der går over? og har du selv været ude for sådan en slags hyletone?
  • Indstillinger
    Ja, jeg har selv prøvet det, og det er ganske normalt, når man stopper til. Naturligvis går det over af sig selv, men i det mindste for mig, der går på arbejder hver dag, så er det vigtigt, at man har det bedst muligt og er syg kortest muligt tid. Derfor er næsedråber en god ting.
    Derudover viser undersøgelser, at man undgår en række følgevirkninger af svære forkølelser ved at bruge næsedråber.
Log in eller Registrér for at kommentere.