Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hash? EUFORISERENDE STOF?

Redigeret 23 juni, 2013, 08:22 i Rusmidler
Hej alle sammen:)
jeg har tænkt lidt over det og vil gerne have gang i en lille debat om hvor mange der prøvet at ryge hash , Skunk eller pot.

Hvis du har prøvet vil det være spændende at høre om din oplevelse, negativ som positiv.

Derudover vil jeg gerne høre jeres mening om både Legalisering eller om dom for besindelse?

Lad mig selv starte:)

Jeg ryger dagligt og har gjort det over en periode på 3 år. jeg prøvede at ryge hash første gang som 12-13 årig og prøvede det nogle gange. Jeg startede først at ryge fast da jeg blev 18-19 år og flyttede hjemmefra.
Derudover vil jeg sige jeg ryger ca. 1 g. om dagen og jeg vil egentligt gerne høre jeres mening om det ?.
Min oplevelse af hash, er at det er utrolig svært ikke at opleve den direkte medicinal effekt som den tydeligt har på mig, i stil med at jeg bliver afslappet, og kan fokusere på mindre ting som jeg normalt ikke ville føle eller opleve som musik og kunst. Jeg elsker at se film når jeg er skæv og jeg kan ikke andet end indrømme det har en fantastisk effekt, tro mig ret Hash kan ikke gøre en dårlig film god Men den tydeligvis gøre den bedre.
Derudover spiller jeg en del Guitar og har gjort det nogle år, og her igen kan jeg kun sige at Hash har en tydelig virkning på min opfattelse af musik og min kreative del.

For mig har Hash altid været et meget socialt stof og syntes det har en terapeutisk virkning i kræft med man bliver afslappet og dermed mere åben.

Så selvfølgelig også fordi Hash er Biologisk og en naturlig del af naturen, og den udskiller næsten den samme mængde Co2 når den bliver røget som den udskiller ilt(O2). jeg finder det også lidt det underligt at en plante som når den er blomstret, er det eneste man skal tørre den og derefter skal klippes til og efterfølgende er klar til salg, bliver sammenlignet med Speed, Coke. osv, ifl. Politiets lister om EUFORISERENDE STOFFER som Tydeligvis er et kemisk produkt og som har et formål at frigive så meget dopamin så muligt. hvilket på ingen måde er Økologisk eller biologisk for den sags skyld, Dette er et Designer Drug som unægteligt er designet af Medicinal industrien.
I 1895 lancerede det Tyske medicinal firma Beyer et andet dopamin fremkaldende stof: Heroin. som skulle godt mod forkølelse og hoste. som hvis man sammenligner det med nutiden, bruger man i dag Hostemedicin(pseudo-efedrin) til producere Crystal Meth. som igen frigiver overdrevet mængde dopamin og som i føre til en perment depression, da hjernen ikke kan udskille dopamin mere= Ingen tilfredsstilledes følelse.
Meth er også på listen om EUFORISERENDE STOFFER

Forskere mener at Hash har over 220 medicinal helbredende tilfælde for psykiske sygdomme, som nu behandles med kunstigt fremstilet medicin som er "Designet" til at manipulere med hjernens kemiske balance, med lange liste om bivirkninger.
Hvor at hash's bivirkninger hvis du spørger mig er at hvis man ikke foretager sig noget aktivt, er at man bliver let indelukket og dette kan føre til Depression og dette er for mig den eneste bivirkning der er ved Hash når man ryger det fast og man har en alder på over 20 år.
For at være helt ærlig hvis jeg er gammel nok til at beslutte mig for at jeg gerne vil dø af lungekræft grundet Cigaretter, burde jeg også være gammel nok til at beslutte om jeg skal være den første der nogensinde hvis død der er grundet Hash.

men for at komme tilbage til debatten Hvorfor er Hash et EUFORISERENDE STOF?
måske du kan komme med en forklaring, for hverken Staten eller Politiet kan give mig noget reelt grundlag for hvorfor Hash er ulovligt,
Ihvertfald ikke som jeg kan forstå.

Hilsen Jannik:)

Kilde:http://www.youtube.com/watch?v=wfxaJQVxSA4

Kommentarer

  • Indstillinger
    Egentlig havde jeg besluttet ikke at gide svare på dette indlæg, da du lyder som alle de andre misbruger, jeg møder i mit arbejde på et psykiatrisk hospital. Og er du som dem, så er debat umuligt, og det er som at smide perler for svin. Undskyldning på undskyldning, bortrationaliseringer og alverdens andre forsvarsmekanismer fylder hele argumentationen - måske fordi man ikke kan lære, erkende og reflektere på samme niveau som andre mennesker, når man er påvirket, hvilket der er ganske gode videnskabelige beviser for.
    Det betyder desværre, at man har brug for alle undskyldningerne for at kunne holde sammen på sig selv og på bekostning af en reel forholden sig til sit liv. og hvad det er, der gør, at man er nødt til at være kronisk påvirket. Det mangler de fleste modet til og efter et stykke tid som misbruger også hjernen til.
    Det kommer først den dag, man får en solid hash-psykose eller en kronisk depression, men da det det desværre ofte for sent.
  • Indstillinger
    hmm.

    Okay, tror jeg har forstået din pointe,

    For jeg er enig med dig i at hvis man ingen ting laver, bliver man til en grøntsag uanset om ryger eller ej, kroppen er en muskel og hvis den ikke bliver brugt er der ikke nogen grund til den har den størrelse og vil altid tilpasse sig.

    Men mener du stadig helt seriøst som pskykoligi uddannet person at Forbud er den bedste løsning på et vedvarende problem?

    Så du tror / mener ikke at Hash har nogen form for terapeutisk virkning og at det ikke har nogen medicinsk effekt?

    ps. ved du om cannabinoide receptorer kan være genetisk forstærket. som lign. Alkoholisme? om det kan ligge i generne denne afhængighed på samme måde
  • Indstillinger
    Det, jeg ved, er, at hash er et ganske udemærket lægemiddel, og får mand et i pilleform, har det ikke de samme bivirkninger, som det har, hvis ham ryger det mere eller mindre direkte fra planten. Til gengæld får man heller ikke rusen, men kun den medicinske virkning, hvorfor de fleste misbruger ikke er interesserede, fordi de jo netop ikke er reelle patienter med derimod misbrugere.
    Om man skal have et forbud? Tja, hvis alkohol var blevet opdaget på samme tid som hash, ville det også være forbudt i dag, da det giver massive misbrugsproblemer, hjerneskader og en lan række andre bivirkninger. Forskellen ligge mest af alt i, at alkohol relativt hurtigt er ude af koppen igen, mens hash kan måles i blodet i op til en uge efter indtagelsen. Dermed er skadevirkningerne mere langvarige selv ved et lille indtag.
    Man ved ikke, hvad der er genetisk bestemt, og hvad der ikke er, men man ved, at mennesker med depression og dem, der er blevet omsorgssvigtede som børn, reagere anderledes på rusmidler. De bliver langt hurtigere misbrugere, og de reagere anderledes end "normale" mennesker. Derudover er der en øget afhængighed hos børn af misbrugere, så om ikke andet er det socialt arveligt.
    Men det er aldrig en undskyldning. Det er alene en forklaring, og i sidste ende er vi selv ansvarlige for de valg, vi træffer her i livet. Og ønsker du at spille russisk rulette med dit liv, så er det dit valg, men du bør af mange forskellige grunde undlade at få børn, og du bør nok også overveje, om det er samfundets opgave at holde liv i dig både fysisk, psykisk og økonomisk på sigt. For samfundet kan jo ikke gør for, at du mangler mod til at face livets mane problemstillinger, som vi jo alle løber ind i!
  • Indstillinger
    Mit problem ved medicinsk marihuana, er at jeg syntes det er en kopiering, og hvad værre er, en dårligere kopi, for jeg tror ikke pillens indhold, han hamle op med en 100% biologisk materielle.

    At man har lavet et THC molykyle som indholder de 21 atomer, hvilket at kortsigtet gør at deb har det den samme effekt men hvem ved på længere tid, for uanset så kan vi ikke sammenligne et naturligt materielle med et kunstigt erstatnings produkt.


    Jeg er helt enig i dig, men i bund og grund så er der flere personer som har Depression eller en form for angst som Jeg samtidig skal bidrage til da jeg arbejde og udelukket bruger mine egne tjente penge på hash.
    Som jeg så støtter igen passivt. for selvom der ikke bliver betalt skat eller moms for hash er der stadig en stor omsætning, De hæveautomater som f.eks hæver mest i hele København er Christianshavn, så uanset hvad er der en grund til der ligger 3 banker på Christianhavns Torv uanset om det er ulovligt.
    prøv eks. at tænk over hvor mange penge banken laver på at deres afgifter udbetalinger som går direkte til Hash salg?
    Men uanset så alle de penge jeg bruger på Hash kommer passivt tilbage i systemet ved kræft at pusheren køber et momsregistret produkt eller i hvidvasknings processen.
    Så eg.s hvis det var lovligt at dyrke 3 planter i din egen lejelighed og bruge til eget forbrug, hvilket jeg mener som en ret klog løsning,
    så for min skyld luk alt hashsalg på Christiania men lad mig dyrke min egen plante? kunne forstå hvis jeg skulle bruge ulovlige kemikalier i processen som derfor var yderligere sundhedskadeligt men da det nu et biologisk materielle, og fortsat være ulovligt at ryge Hash andre steder end dit eget hjem.



    Hvad er der så flest bivirkninger ved kunstigt skabt depression medicin som mere eller mindre er en mildere version af bla. Amfetamin eller Kokain da den genskaber din Dopamin(Lykkepille) balance kontra Hash'ens bivirkninger og effekt.

    For mig så handler det om det Økologiske og Økonomiske faktor, Da Medicin er der er skaber flest penge i hele verden, syntes jeg der er flere grunde til at måske tænke en ekstra gang inden vi køber noget nyt Nupo.
    Samtidigt med at Fængsler i Amerika er blevet Privatiseret og liberalisering raser over hele verden skal jeg samtidig tro på at Medicinal branchen altid kun laver et produkt baseret på min sundhed og velværre og ikke baseret på indtjeningen produktet kan skabe?

    For uanset hvilket produkt du har skabt bliver det aldrig lanceret hvis det har en profit ratio på mindst 2.5 gange.

    For i bund og grund er til fuldstændig til grin at jeg kan tage ind til Christiania handle i et udvalg af 20-25 boder og yderligere kan købe frø som er fuldt ud lovlige men når men plante springer den ud er den ulovlig og efterfølgende modtage en bøde på 2500+ for Hash Besiddelse, Dette er efter mit hoved hvad kom først Hønen eller ægget.

    For staten har ligeså meget grundlag for at holde det ulovligt eller lovligt, for uanset hvad kommer der penge i kassen i kræft af enten Bøde eller Moms.
  • Indstillinger
    Og så er vi netop havnet i den situation, jeg vidste, vi ville. Og helt ærligt, det er spild af tid at argumentere med dig. Du er så fuld af forsvar, at intet virkelig vil trænge ind. Men klart, at du kan rationalisere det hele og finde fine pseudo-videnskabelige forklaringer på alt muligt. Problemet er bare, at det ikke rokker ved, at du bliver dum i bærret af at ryge hash, og en dag er du måske kronisk indlagt på den lukkede p.g.a. en hash-psykose.
    Men det er dit valg. Personligt kalder jeg mennesker som dig for "fast arbejde" til en masse mennesker. Det eneste, jeg synes, du skylder denne verden, det er at lade være med at få børn, da de jo aldrig vil få samme frie valg som dig. For så ville de nok vælge at vokse op med nogle kærlige og omsorgsfulde forældre, hvilket man ekstremt sjældent er som misbruger uanset, hvad det er man misbruger.
    Så jeg står af her, og mine sidste ord til dig skal være: uanset hvad du finder af undskyldninger, så er et misbrug et misbrug, og har man brug for helt tiden at være skæv, så er der noget seriøst galt med enten ens liv eller ens psyke eller begge del, og det var måske mere oplagt at finde modet til at kigge på det fremfor at ende som et vrag (som vi andre kommer til at forsørge på sigt)
  • Indstillinger
    Jeg kan sagtens følge dig, hvis man har brug for at være skæv konstant har man et problem og det er hashen der ryger dig.
    Ang. min fremtidig barnløshed vil jeg sige til dig at man skal være et meget specielt menneske hvis man mener på nogen måde det er forsvarsligt at være påvirket på den eller den anden måde mens man har ansvar overfor et barn eller et andet menneske!
    Men fair nok men så svar mig lige på om du mener fortsat det er retfærdigt at jeg nu næste gang jeg bliver knaldet af politiet for hash besiddelse skal betale 5000 kr. i bøde for noget jeg har købt på Verdens største Hash Shoppecenter?
  • Indstillinger
    Du har begået noget ulovligt, og det er der en straffe for, som gælder for alle og dermed også for dig. At bo i et retssamfund betyder, at loven gælder for alle uanset, om man er enig eller ej. Så ja, det synes jeg er særdeles rimeligt.
  • Indstillinger
    Sikke dog en debat! At springe direkte til at anbefale en hashmisbruger ikke at reproducere sig er eddermanme et fordømmende råd fra en psykiatriarbejder!

    Jeg er snart færdiguddannet læge, og ja jeg ryger hash i ny og næ. Jeg røg selvfølgelig ikke før jeg var fyldt 18 år, da al forskning viser at det er mens hjernen udvikler sig at der kan ske skade - ligesom med alle andre stoffer.

    De første par år på medicinstudiet røg jeg næsten dagligt, og nej man behøver ikke være en social taber, der ikke kan passe noget, når du ryger. Jeg har fået 12 i karakter hele vejen igennem medicinstudiet. Ligesom med alkohol så svinger mit forbrug, og det mener jeg egentligt også det bør gøre - har du ferie, så drik dig stiv eller ryg, hvis det er det du har lyst til. Men når man skal møde 8-16 hver dag, og har et kæmpe ansvar på jobbet (som fx at redde liv), så holder man selvfølgelig igen med hash og/eller alkohol fordi hjernen skal være tip top.

    Jeg tror mange i den ældre generation ville blive overrasket over hvor mange på universiteterne som ryger hash i ny og næ - og dagligt! Modsat alkohol får hash'en os til at slappe af, uden at vi mister forstanden og bliver aggresive eller vælter rundt i gaderne. Hash er et hyggestof, ikke et feststof for mig. Og ligesom alle mine venner og bekendte på universitetet, så kan jeg se det er en ungdomsting som man vokser fra når der kommer fast arbejde, børn o.lign ind i billedet.

    Lad mig lige slå fast dog - er man psykisk ustabil på nogen som helst måde,
    så tror jeg hash og alle andre stoffer er en meget skidt bane! Det er for nemt at flygte fra fx en depression ved at drikke sig stangstiv eller ryge hash non-stop, og det kan kun ende galt! Er du velfungerende, social, passer din skole/job, så kan jeg virkelig ikke se, at nogen skal blande sig i om man ryger en pind eller drikker et glas rødvin om aftenen.

    OG selvfølgelig skal det legaliseres, så det kan kontrolleres af staten! Det er simpelthen skræmmende, at man i hver en lille flække i Danmark kan købe hash/skunk - selv som barn/ung! Legaliser skidtet og sæt aldersbegræsning på 18 år- og lad så staten producere det, så der er styr på kvaliteten og vi kan skabe en masse jobs.
Log in eller Registrér for at kommentere.