Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Han vil ikke tjekkes!

Redigeret 25 januar, 2014, 20:04 i Åben debat om kønssygdomme
Hej alle...

Min kæreste og jeg har nu været sammen i godt 3 måneder. Han er utrolig sød og rar, og jeg vil virkelig gøre alt for ham, jeg har selv brudt utrolig mange grænser efter at jeg er fundet sammen med ham.
Men da jeg her forleden dag, spørger om han ikke vil gøre mig en kæmpe tjeneste, og blive tjekket for kønssygdomme, får jeg et nej, det havde han ikke lyst til, da han ikke ser nogen grund til det...

Jeg spøger pænt om han ikke vil gøre denne lille ting for min skyld, hvor jeg igen får et nej, og jeg kan mærke at han bliver irriteret da jeg spøger.. Hvilke gør mig utrolig ked af det, jeg føler at vi som partnere begge bør gøre det, så vi er helgarderet på hinanden seksuelt. Han nævner.så at vi bare skal fortsætte med at bruge kondom da han ikke gider tjekkes.

Jeg spøger så om han vil gøre det hvis det koster vores sex liv, og får igen et irriteret nej, også måtte han jo bare lege med sig selv..

Og nu står jeg i lidt af en vild rede for jeg ville virkelig ønske at han ville gøre dette for mig, og jeg er bare samtidig så bange for at miste ham...

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.....

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvorfor vil du have ham tjekket
    er du mis tænksom ----eller sikker ---men det er da altid noget at han vil bruge beskyttelse ---

    men hvad med dig selv ---er du tjekket ---han kan jo også være i tvivl på dig ---

    så bliv tjekket --læg beviser foran ham ---og sig så nu er der din tur ---

    jeg tager da hatten af for ham ---for det er de færreste mænd der vil bruge kondom
  • Indstillinger
    Jeg har bestilt en tid til et tjek, men han vil slet ikke.
    Han har været sammen med andre før mig, men uden kondom og er aldrig blevet tjekket, så det er mest for en sikkerhedsskyld..

    Mit problem er at han bliver sur bare jeg nævner et tjek, da han ikke føler at han behøver...
  • Indstillinger
    Det vigtigste er, at du passer godt på dig selv. Det er ikke alle kønssygdomme, der bliver opdaget før den dag, man gerne vil have et barn, og det ikke kan lade sig gøre.
    Så enten hedder det absolut nej til sex uden kondom eller et tjek. Det må ikke smutte med kondomet bare en eneste gang, da det er nok til at smitte. Oralsex er også forbudt, da der også her er en risiko forbundet med det.
    Hvis det betyder rigtig meget for dig, at han bliver tjekket, og han bare bliver sur, så prøv at lægge mærke til, om det er det eneste af dine ønsker, som virkelig betyder noget for dig og som går mod hans ønsker/holdninger, han siger nej til
    For er det det eneste, så må du acceptere, at han har ret til at have sin holdning på præcis samme måde, som du har ret til at have din, og kan I ikke blive enige om noget, så må du træffe dine sikkerhedsforanstaltninger, sådan som du åbenbart allerede gør.
    Er det derimod et mønster, hvor han får sin vilje/ikke er lydhør i f.h.t. det, du gerne vil eller forventer, at du bøjer dig/opfylder alle hans ønsker, så er jeg ked af at sige det, men så er han ganske enkelt ikke værd at samle på.
    Håber, at du er sund og rask, når du kommer til dit tjek :-)
  • Indstillinger
    Er det derimod et mønster, hvor han får sin vilje/ikke er lydhør i f.h.t. det, du gerne vil eller forventer, at du bøjer dig/opfylder alle hans ønsker, så er jeg ked af at sige det, men så er han ganske enkelt ikke værd at samle på.
    Håber, at du er sund og rask, når du kommer til dit tjek :-)

    citat slut


    Hvor har Rejen ret. Tænk på, hvordan dit liv kan komme til at forme sig, når du ikke møder nogen forståelse.
    Nej, siger jeg hellere stoppe et sådan forhold i tide end være ulykkelig i mange år.
    Man tror ikke man kan overleve, men det gør man. Hellere "miste" nu end om nogle år, hvor mange flere ting binder. Hellere være ked af det nu i en kortere periode end i flere år.
    For vil han ændre sig, nej... men du kommer over det, helt sikkert. Find en anden, der viser dig hensyn.
  • Indstillinger
    Jeg er også fuldstændig enig med rejen og med persille, synes det er ret underligt - vil blot lige spørge: Har han fortalt dig, hvorfor han ikke vil tjekkes?
  • Indstillinger
    Hej Tusind tak for jeres råd og svar.
    Han vil ikke tjekkes da han ikke kan se nogen grund til det, og det er grænse overskridende, jeg håber dog at der er en lille rød lampe der blinker hos ham så han i det mindste bare vil overveje det.

    Og igen tusind tak :D
  • Indstillinger
    Ja, det er nok der skoen ligger begravet. Han tror han er den eneste, der har en tissemand, han er den eneste, der har et sexliv sidst men ikke mindst, at det at have sex overhovedet er meget, meget pinligt og flovt.

    Med mindre han netop er landet fra en fremmed planet, så bør også han vide, at man faktisk er hamrende dum, hvis ikke man sørger for at blive tjekket hver eneste gang, men skifter partner. Også han kan faktisk have noget, der gør at han kan blive steril, og du kan også fortælle ham, at han kan have noget, der gør ham impotent, hvorfor det ikke bare er dumt at lade være med at blive tjekket - det kan faktisk være farligt.

    Han kan - i hvert fald i de større byer blive undersøgt anonymt - men ellers vil hans læge faktisk finde ham både klog og fornuftig, hvis han kommer og siger, at han gerne lige vil sikre sig at alt er i orden, så det at han ikke synes, det er nødvendigt er ganske enkelt ikke et argument.

    Den eneste grund til, at han ikke vil undersøges, kan kun være, at det er fordi han godt ved, at han fejler noget - så hvis han vil modbevise det, så er der kun en vej - og det er til læge.

    Faktisk synes jeg også, at det er så alvorligt, at du virkelig skal overveje om du tør lægge krop til en, der virker så ansvarsløs.

    Det er da fint, at du bliver undersøgt, men hvis han fejler noget, der smitter dig, så er du jo lige vidt.
  • Indstillinger
    hvis jeg var i dit sted --ville jeg sige stop --jeg ville slet ikke få min sex lyst frem --ved tanken om at jeg ikke ved hvad han indebærer --

    at i ikke kan tale fornuftigt om det ville --for mig være slut ---det er et vigtigt at
    stole på hinanden ---

    lad ham sejle sin egen sø ----du finder snart en --der er bedre for dig ---
  • Indstillinger
    jeg kan godt forstå ham.
    det er ekstremt grænse overskridende og gå til læge og få tjekket sådan noget.
    1. det er pinligt
    2. hvad tænker lægen ikke lige
    3. hvad nu hvis lægen griner inde i sig selv over størelsen af penis
    4. det kommer jo i ens lægepapir ting så andre læger kan læse og grine af en uden man ved det..
  • Indstillinger
    brother, læger ser på tissemænd og kønssygdomme, som rengøringskonen ser på gulvspand og støvkost. Det er bare en del af jobbet, og ingen gider grine af sådan en historie. Det er virkelig for uinteressant!
Log in eller Registrér for at kommentere.