Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vulvodyni

Redigeret 21 april, 2013, 04:22 i Åben debat for kvinder
Hej... Jeg er en pige på 14. Jeg får engang smerter i underlivet, de kommer uregelmæssigt. Jeg har googlet lidt på nettet over hvad det kunne være, og er nået frem til at det måske er vuvodyni. Det kommer lige efter jeg har tisset og lige omkring skedeåbningen. Er der nogen der måske havde et andet bud på hvad det kunne være og hvordan det kan kurreres? Vil helst ikke sige det til min mor. Har døjet med det i 2-3 år. ville virkelig sætte pris på et hurtigt svar da jeg skal konfirmeres om 3 uger og bare gerne vil kunne nyde dagen der.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvorfor søger du ikke læge ---du behøver ikke mor med ----men hvorfor ikke mor --ville det ikke være betrykkende
  • Indstillinger
    Jeg tvivler på, at en så ung pige har vulvodyni, men det er da helt klart, at du ikke skal gå alene og døje med den slags problemer.

    Jeg synes, du alligevel skal tage dig sammen og sige det til din mor. Det er altså også sådan noget, man har en mor til, og der er altså ikke noget som helst flovt eller pinligt i at du får ondt når du skal tisse, og der kan med stor sandsynlighed nemt gøres noget ved det.

    Du skal da naturligvis nyde din konfirmation, så skynd dig at sige til din mor, at du har brug for en lille snak - og så fortæller du det, du her har skrevet, og så hjælper hun dig sikkert med at du nok lige skal en tur forbi lægen med en urinprøve.

    Hvis det viser sig, at man slet ikke kan se noget galt - så har jeg et bud, du også skal tale med din mor om, for det kan nemlig godt være, at I i jeres familie bruger noget vaskepulver, som generer dig, hvorfor det kan være I ganske enkelt skal bruge noget andet. Grunden til, at jeg lige får den tanke er, at det er noget, der har generet dig i flere år, hvorfor det nok ikke er en blærebetændelse, som var min første tanke, for hvis det var det, så ville den jo være blevet værre med tiden.
Log in eller Registrér for at kommentere.