Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ømt knæ og hævet

Redigeret 17 april, 2013, 06:03 i Fod- og knæskader
Jeg har kigget/læst noget igennem, men har ikke kunne finde noget på debatten om det jeg døjer med.

Jeg er i aktivering/praktik i Jysk, hvor jeg sidder meget på hug/på mine knæ som jeg ikke er vant til at gøre i længere tid af gangen. Efter mit knæ havde været øm/hævet i 4-5 dage kom jeg til lægen. Det var en uddannelseslæge jeg kom ind til. Han sagde jeg har ømhed i muskler/sener i mit venstre knæ. Jeg nævnte det med hævelsen, men det kiggede han ikke på. Han sagde jeg skulle købe et støttebind og bruge det, og købe noget smertestillende.

Nu har jeg gået med støttebindet i en uge i morgen, og synes ikke det er blevet bedre - tværtimod. Hævelsen er gået fra knæhasen ud til højre side af mit knæ/lidt op af låret. Når jeg rører med en eller to fingre der hvor jeg er hævet så kilder/prikker det stadig inde bag min knæskal (føles det som om) - hvilket er ubehageligt.

Har prøvet en nat for nylig hvor jeg vågnede 2 gange inden for kort tid pga. uanset hvordan jeg lå på siden med mit venstre ben var det ømt. Hjalp da jeg kom om på ryggen at ligge.

Nu undrer jeg mig over at hvis det ikke kun er ømhed i muskler/sener i knæet jeg døjer med hvad det så kan være - dels pga. jeg stadig er hævet bagved/i siden af mit knæ, og det er også stadig ømt.

Jeg skal til lægen fredag formiddag (skal ind til en anden læge - en praktiserende læge), og er spændt på at høre hvad hun siger. Men vil bare lige høre herinde hvad I tror der kan være galt evt. For er godt nok ved at blive godt træt af det knæ, og har været nogle dage hvor jeg ikke har været af sted på arbejde pga. ømhed/smerter.

Med venlig hilsen Marianne.
________________________________________________________

Jeg har i dag (d. 19/4) været ved lægen, hvor jeg var inde ved en anden læge. Hun målte mine ben, og næsten hele mit venstre ben er 4 cm. tykkere end det andet ben. Hun troede måske jeg har en blodprop i benet. Så jeg kommer hen på sygehuset bagefter for at få taget blodprøver. Imens jeg venter på svar på blodprøverne får jeg taget EKG, og får målt mit blodtryk. Sygeplejersken siger ikke noget om EKG'et, men blodtrykket er lidt højt (sikkert pga. jeg er lidt nervøs). Får også målt min temperatur, som er normal (37,6).

Svaret på blodprøverne er normale, og kommer ind til en læge. Han mærker lidt på begge mine ben. Han siger at det er udelukket at jeg har en blodprop i benet, og at han derfor ikke kan fortælle hvad der er galt. Jeg får besked på at kontakte egen læge, hvis ømheden/hævelsen blir' ved med at være der.

Det er bare træls at bruge 4 en halv time på sygehuset, og så kan de ikke svare på hvad der er galt..
Log in eller Registrér for at kommentere.