Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad er der sket med mine tænder ??!!

Redigeret 16 april, 2013, 08:12 i Åben debat om tænder og mund
Hej!

Jeg var til tændlægen for, at få lavet et hul. Da jeg fik lavet tanden, gik jeg hjem. Efter nogle timer var bedøvelsen gået væk, men jeg kunne ikke tygge eller drikke vand i højre side af munden, fordi at jeg fik smerter og isninger. Efter 1 uge, hvor jeg stadig ikke kunne tygge eller drikke tog jeg til tandlæge, de sagde, at smerterne sikkert ville gå væk efter 20 dage og hvis de ikke var gået væk skulle jeg komme tilbage. Da der var gået 20 dage og jeg stadig ikke kunne spise, tog jeg til tandlægen igen, denne gang sagde tandlægen at jeg skulle bruge tandtråd?. Det har jeg så, gjordt, men det hjælper ikke. Tror i at tandlægen har ramt en nerve, da hun gav mig bedøvelse eller er der sket noget helt andet ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har lige været igennem det samme sidste sommer. Det kan være, at tanden er revnet, da der blev boret. Prøv, at søge på tyggesmerter på nettet og se om det kan være det.
    Jeg endte med en rodbehandling
    Hilsen Connie
  • Indstillinger
    Jeg har faktisk været ude for det samme engang for mange år siden.

    Men blev altså advaret på forhånd af min tandlæge, der i parantes bemærket underviser som lektor på Tandlægeskolen.

    Han sagde at der godt kunne komme isninger/smerter. Oftest varede det ca. 20 dage men for nogle kunne det tage et halvt år (det gjorde det for mig) eller mere. For nogle ganske få, går det ikke rigtig væk.

    Det skyldes at nerven er blevet lidt irriteret af behandlingen.

    Prøv at så vidt muligt at spise i den anden side af og vær forsigtig med at tygge for hårdt.

    Og så vær tålmodig ;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.