Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er 16, og har er bange for at være gravid!!

jomfru16jomfru16
Redigeret 15 april, 2013, 13:03 i Prævention
Heej, jeg er 16 og jeg har her for 3-4 dage siden haft mit første samleje, og min kæreste kom inde i mig og vi brugte ikke kondom.

Nu er vi begge bange for at jeg måske er gravid, da jeg heller ikke tager P-piller.

Kom også til at tænke på om hvor langt tid efter samlejet man kan registrere graviditet på en graviditets test??

Jeg er bange for at snakke med min famillie om det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære ven

    Jeg synes, du skal tage til din læge, og tale med ham/hende om det hurtigst muligt. Vedkommende har tavshedspligt og du kan fortælle din læge alt.
    Så vidt jeg ved, vil du ikke kunne påvise en evt. graviditet via en test endnu, så det skal du vente med. Men tal med din læge og hold øge med din menstruation; om den er, som den plejer.

    Du er 16 år, og seksualitet er netop blevet en del af dit liv; det er naturligt, og du har intet at skamme dig over.
    Sex uden kondom er dejligt, men det er ikke dejligt at skulle bekymre sig om graviditet bagefter.
    Der er en lille chance for, at du er blevet gravid, (men) det er slet ikke sikkert, og du bør derfor ikke bekymre dig unødigt.
    Hvis du ikke har et særlig intimt forhold med din mor, så synes jeg ikke, du skal fortælle hende det, selvom det selvfølgelig altid er bedst.
    Tal med din læge, din kæreste og evt. veninder.
    Såfremt du er blevet gravid, vil du kunne få en medicinsk abort vha. piller.
    Husk altid at bruge prævention under sex. For din egen skyld :)
Log in eller Registrér for at kommentere.